• SV Marken verliest eerste bekerwedstrijd

SV Marken – VV Assendelft
    Door de gewijzigde opzet van de competitie (later starten) wordt er op de eerste zaterdag gestart met de bekerwedstrijden en dat 3 zaterdagen achter elkaar. Voor vandaag stond de wedstrijd thuis tegen zondag    eersteklasser VV Assendelft op het programma. Het is nog even zoeken naar de vaste basiself maar vandaag startten alle drie de nieuwe spelers in de basis en begonnen Ramon Visser, Tijs Klaver, Rick Boes en Dominic Zeeman op de bank. Verder ontbraken bij Marken wegens blessures Melvin de Groot en Jeffrey Veerman.
    Al snel in de wedstrijd was er dreiging voor de goal van Marken. Aan de andere kant kreeg Youran Burggraaf een vrije kopkans uit een voorzet van Thierry Schilder. Marken speelde redelijk en druk op de goal van de tegenstander met een aantal corners achter elkaar. Halverwege het eerste bedrijf was Leon Schipper dicht bij de openingsgoal maar zijn schot werd geblokt. Een paar minuten later kopte  Burggraaf uit een vrije trap van Michiel Appel net naast. Marken was in deze fase de iets bovenliggende partij maar zonder dat er echt veel mogelijkheden werden gecreëerd en ook de tegenpartij niet. In de 34ste een prachtige aanval van Marken waarbij Kevin Giele in het strafschopgebied onderuit werd gehaald, waarna een penalty werd gegeven. Dit klusje nam Giele zelf voor zijn rekening en hij schoot feilloos de verdiende 1-0 voorsprong op het scorebord. Een kleine tien minuten later wederom een goede mogelijkheid voor Burggraaf en kwam Giele net iets tekort bij een prima aanval. In de slotminuut nog een mogelijkheid van dichtbij voor Schilder en een schot in het zijnet van Schipper. Met een magere 1-0 voorsprong voor Marken gingen beide ploegen aan de thee.
    De trainers van beide ploegen stuurde hun teams na de rust ongewijzigd weer het veld in. Maar Marken vergat in de beginfase even te voetballen en binnen vier minuten spelen was de stand omgedraaid van een voorsprong in een achterstand (1-2). Eerst in de 48ste minuut een voorzet vanaf de linkerkant die bij de tweede paal werd binnen getikt, 1-1 door Stefan Kuiper. Een minuut later een identieke situatie en de 1-2 stond op het scorebord Mark de Vries was de 'dader'. Het antwoord op deze "dreun" was een kleine tien minuten later met een prima aanval die door Giele verwerd overgeschoten en een volgende uitbraak die door de vaak mee opgekomen Erik Teerhuis in het zijnet werd geschoten. Assendelft was in de 70ste minuut dreigend met een schot door het midden die door doelman Yort Willems met de voet werd gestopt. Een minuut of vijf later toch nog weer een goede mogelijkheid voor Marken, maar ook nu kreeg Burggraaf de bal niet tegen de touwen uit een voorzet van Giele. Het slot kwartier was niet meer aan de thuisploeg besteed en kreeg Assendelft nog een aantal zeer goede mogelijkheden de wedstrijd volledig naar zich toe te trekken maar steeds vonden zij Willems op de weg. Tien minuten voor tijd kwam Assendelft op een 1-3 voorsprong met een schot van dichtbij uit een vermeend buitenspel situatie volgens de assistent-scheidsrechter van Marken. Terugkijkend op de gehele wedstrijd was het eerste bedrijf zeer acceptabel en de tweede helft matig, ondanks het aantal onbenutte mogelijkheden, en een zeer zwakke start van die tweede helft

Dinsdag oefent SV Marken tegen EVC Edam, aanvang 20:00 uur.

Volgende week, 9 september, wordt de tweede bekerwedstrijd gespeeld, en wel in Monnickendam, aanvang 14:30 uur.

16 september komt de Zouaven op bezoek, aanvang dan 17:00 uur.