• SV Marken verlengt tegen Hellas Sport mooie serie

Nadat eerst Marken was gehuldigd i.v.m. het behalen van de tweede periode titel kon er worden afgetrapt tegen laagvlieger Hellas Sport. Bij Marken ontbraken Yort Willems (gebroken hand) en Kevin Giele (knie) wegens blessures. Marken zit in een hele goeie fase, nog geen wedstrijd verloren in 2017, maar tegen een ploeg die tegen degradatie strijd is nooit een makkelijke opgave. De eerste dreiging was binnen tien minuten spelen door de gasten op het doel van invaller keeper Peter Visser. Marken speelde in deze fase prima met goede combinaties maar zonder dreiging op het vijandelijke doel. De thuisploeg speelde met veel druk naar voren tegen een sterk verdedigende ploeg met veel mensen achter de bal die puur op counter mogelijkheden loerde. Precies na een halfuur spelen hadden zij met deze speelwijze bijna succes toen zij razendsnel uitbraken, in de tegenaanval in vrijwel dezelfde minuut was Marken bijna succes vol waarbij de bal maar net op de lijn kon worden gekeerd. Acties voor de beide doelen waren er vrijwel niet te noteren mede omdat de thuisploeg zeer veel moeite had om door het sterk verdedigende blok van Hellas Sport heen te breken. Marken leed steeds vaker balverlies door het gehaaste spel en slechte passes. Pas in de slotfase was er wat dreiging van Marken uit een geblokt schot van dichtbij door Sebastiaan. Al met al een matig eerste bedrijf met een sterk verdedigend Hellas Sport en een beetje onmachtig Marken dat hier maar niet door heen kwam.
    Beide ploegen startten ongewijzigd aan het tweede bedrijf waarin al snel de armen in de lucht konden van het   thuispubliek. In de 2de minuut na de thee schoot Ramon Visser met een lobachtig schot, uit een korte corner van Jeffrey Veerman, de bal in de uiterste hoek 1-0. Een opsteker van jewelste natuurlijk maar nog zeken geen gelopen race. In het eerste kwartier gebeurde er vrijwel niets voor de beide doelen maar rond de 60ste minuut kon een gevaarlijk diagonaal schot van Hellas Sport maar net tot corner worden getikt. Er waren hierna mogelijkheden over een weer, een prima aanval van Marken kon door Tijs net niet worden afgerond, een kopbal van Hellas Sport ging maar net naast en Jeffrey probeerde het met een afstandsschot. Een kwartier voor tijd bracht de trainer van Marken een dubbele wissel in het veld om meer grip op de wedstrijd te krijgen. Direct hierna kroop Marken door het oog van de naald toen een schotje van dichtbij op de binnenkant van de paal terecht kwam. Het antwoord van Marken liet niet lang op zich wachten met een snoeihard afstandsschot van Ramon         in de 78ste minuut op de lat. Nadat eerst Youran nog een vrije kopkans onbenut had gelaten was het in de 87ste minuut wel raak. Wederom was het Ramon Visser die uit een prima pass van René Commandeur de 2-0 tegen de touwen schoot en leek de wedstrijd beslist. Een minuutje in de blessuretijd scoorde Hellas Sport de aansluitingsgoal uit een van richting veranderd schot door Emre Tezer. Toch nog weer even billenknijpen voor Marken al had Youran een paar minuten later een prima mogelijkheid om met een kopbal de wedstrijd definitief te beslissen.
    Door de resultaten van diverse koplopers steeg Marken deze middag naar de vierde plaats op de ranglijst.
    Met vriendelijk sportgroet, Aris Uithuisje sr