• SV Marken scoort drie punten in Noord

Op het zonovergoten Sportpark Oostzanerwerf werd om rond 15.00 uur afgetrapt tegen RKSV TOB dat een plaats onder SV Marken op de ranglijst staat met zeven punten minder. In de thuiswedstrijd had Marken met 6-0 van deze ploeg gewonnen, maar dat zegt niets over vandaag al is een overwinning in deze wedstrijd een must om zo mogelijk de nacompetitie te ontlopen. SV Marken is ook nog wel afhankelijk van de resultaten van FC Purmerend en SV Ouderkerk hierin. SV Marken Kwam in de achttiende minuut op een 0-1 voorsprong door Dominic Zeeman uit een assist van Arno Boes. In de veertigste minuut kwam de thuisploeg op gelijke hoogte door Jelle Braaksma 1-1. Dit was tevens de ruststand.

Na de rust bleven Kelvin Molenaar en Tijs Klaver achter in de kleedkamer en werden vervangen door Bart Schipper en Stijn Visser. Job Pereboom kwam in de zestigste minuut binnen de lijnen voor Viggo Teerhuis. In de zevenenzestigste minuut kwam SV Marken wederom op voorsprong en weer scoorde Dominic Zeeman uit (weer) een assist van Arno Boes 1-2. Liam de Wit werd vervangen door Niels van Veen. In de extra tijd kreeg Job Pereboom nog een gele kaart maar de voorsprong werd met hard werken over de streep getrokken. Na zeven minuten extra tijd floot scheidsrechter Vincent Smedinga voor het einde van de wedstrijd en kon SV Marken drie belangrijke punten bijtellen.

Volgende wedstrijd; Zaterdag 20 April thuis tegen FC Weesp 14.30 uur

Met vriendelijke sportgroet, Aris Uithuisje sr.