• SV Marken blijft op koers voor plaats drie

De wedstrijd begon met een minuut stilte ter nagedachtenis aan de droevige omstandigheden van afgelopen maandagochtend in Utrecht. Even over half drie werd er in Haarlem onder prima omstandigheden met een ongewijzigd elftal afgetrapt tegen HFC EDO.  De wedstrijd begon behoudend en aftastend zonder mogelijkheden te creĆ«ren al waren beide ploegen in deze fase dreigend voor de goal. Na zo’n twintig minuten spelen leek Marken wat meer grip op de wedstrijd te krijgen. Maar de grootste kans was in de 25ste minuut voor de thuisploeg toen zij een schietkans van minder dan tien meter over de goal schoten. Kort hierna was Marken dichtbij een goal toen de omhaal van Rick Boes uit een voorzet van Leon Schipper net voorlangs ging. In de 33ste minuut kwam Marken op een terechte 0-1 voorsprong. Een vrije trap vanaf de linkerkant door Arno Boes werd iets door Tijs Klaver aangeraakt en verdween bij de tweede paal in het net.  Een paar minuten later ging een diagonaal schot vanaf de rechterkant van Leon Schipper maar net naast. Ook de thuisploeg was in de slotfase nog dreigend en uit een corner van Marken werd de bal van de lijn gehaald door de thuisploeg. Na drie minuten blessuretijd en een 0-1 voorsprong voor Marken gingen de ploegen aan de thee.
    Beide ploegen kwamen ongewijzigd uit de kleedkamers en in de eerste minuut was EDO al direct zeer dreigend over de rechterkant. Na een minuut of vijf spelen schoot Jan Pieter van der Vis uit een vrije trap van Arno Boes maar net voorlangs. Nog binnen het kwartier spelen kwam de thuisploeg bijna op gelijke hoogte maar matig verdedigen werd niet afgestraft. In de 63ste minuut leek de beslissing te vallen maar de kopbal van Jan Pieter van der Vis werd wegens buitenspel afgekeurd. De wedstrijd verliep over en weer waarbij Marken de bovenliggende partij was en de thuisploeg op counter loerde. Nog net binnen het half uur spelen na de rust ging een schot vanaf 16 meter van Arno Boes rakelings naast en kreeg een verdediger van EDO zijn tweede gele kaart en kon gaan douchen. Een paar minuten later kwam Marken op 0-2, de zoveelste voorzet van RenĆ© Commandeur vanaf de rechterkant werd door Wim van Zalinge in eigen doel gewerkt, anders had Tijs Klaver de bal binnen gewerkt. Kort na deze goal schoot Arno Boes op aangegeven Roy Honingh wederom rakelings naast. De wedstrijd bloedde een beetje dood in het laatste kwartier mede omdat deze beslist was en ook nog tien tegen elf. Maar ruim in de blessuretijd schoot eerste Ramon Veerman net naast de kruising en kwam Tijs Klaver alleen vrij voor de goal. Door de vele wissels en oponthoud werd er vijf minuten extra gespeeld maar in de stand kwam geen verandering meer. Afgelopen vier wedstrijden op rij gespeeld en 10 punten en 3de op de ranglijst. Met nog zes wedstrijden te spelen komt een mogelijk periode in beeld, rechtstreeks, de 3de,  of een vervangende van de kampioen. Kan nog een mooi slot van de competitie worden en zo mogelijk nacompetitie als toetje.
    Volgende week zaterdag 30 maart geen competitie verplichtingen maar op zaterdag 6 april staat de uitwedstrijd tegen SV Zandvoort op het programma, de aftrap is om 15.00 uur.
    Met vriendelijke sportgroet,  Aris Uithuisje sr