• SV Marken 75 jaar digitale quiz

Over 75 dagen is SV Marken jarig! Dan wordt onze mooie club 75 jaar!

Dit willen we niet ongemerkt voorbij laten gaan en dat doen we dan ook niet! Tussen 30 oktober en 6 november 2021 zal er een feestweek worden georganiseerd met dagelijks allerlei activiteiten voor iedereen, voor jong en oud.

Een onderdeel van deze activiteiten is een online quiz die in deze periode tot de ‘verjaardag’ zal worden gehouden als een soort opwarmer. Elke drie dagen zal er een vraag worden gesteld in het kader van SV Marken, het getal 75 in vele mogelijkheden, voetbal in het algemeen en ook algemene vragen. Dit betekent 25 dagen een vraag waar aan het eind een slagzin van kan worden gevormd. Uit elk antwoord kan dus een letter worden gehaald, een beproefd recept.

De laatste vraag wordt gesteld op 29 oktober 2021.

Aangezien de slagzin 28 letters zal krijgen worden er vandaag vier vragen gesteld. Zie dit als een vliegende start. Daarna wordt er dus steeds één vraag per drie dagen gesteld.

De vragen zullen worden geplaatst op de social media van SV Marken, te weten de website, Facebook en Instagram.

Hieronder de eerste drie vragen:

Vraag 1: SV Marken is opgericht op 1 november 1946. Wat voor dag in de week was dat?

Neem de tweede letter van het antwoord voor het eindantwoord.

Vraag 2: Onder welke trainer promoveerde SV Marken in 2010 naar de eerste klasse?

Neem de eerste letter van de achternaam voor het eindantwoord.

Vraag 3: Welke voetballer speelde op 6 juni 2021 zijn 75e interland voor Oranje?

Neem de laatste letter van de achternaam voor het eindantwoord.

Vraag 4: Welke club scoorde in het seizoen 2020-2021 precies 75 goals in de eredivisie?

Neem de eerste letter voor het eindantwoord.