• Slotfase nekt SV Marken

Met vrijwel dezelfde basisopstelling als vorige week en een zeer jeugdige reservebank met spelers van onder de twintig jaar werd de strijd aangegaan met Amstelveen/Heemraad dat hoog op de ranglijst staat. De beginfase ging gelijk op zonder dat er door beide ploegen scoringsmogelijkheden werden gecreƫerd. Geleidelijk aan was de thuisploeg wel de betere voetballende ploeg maar Marken hield goed stand. Rond de 25ste minuut was de eerste echte dreiging voor de goal van Marken maar keeper Waterberg hield prima stand. De fase daarna was Amstelveen Heemraad een aantal keren zeer dreigend voor het doel van Marken om de score te openen. Rond de 39ste kwam Amstelveen alleen voor de keeper, de afgeslagen bal werd door Dwayne Wondel diagonaal binnengeschoten 1-0. Binnen een minuut was de stand alweer gelijk, tussen twee verdedigers in staande Kelvin Molenaar schoot hij de 1-1 tegen de touwen. In de slotminuut kwam Marken zelfs nog op voorsprong, uit een prima pass schoot gelegenheidspits Dominic Zeeman in tweede instantie de 1-2 in het doel. Marken was in het eerste bedrijf prima overeind gebleven tegen het sterke en goed voetballende Amstelveen/Heemraad en ging dus met een voorsprong aan de thee.

Marken kwam ongewijzigd uit de kleedkamer en trof een zeer verbeten tegenstander tegenover zich. In de eerste minuut lag al bijna de gelijkmaker in het net maar wederom was het aan Waterberg te danken dat dit niet gebeurde. Marken had een moeizame start al waren ze in de zevende minuut na de thee dreigend met een prima opgezette aanval. Marken stond licht onder druk en kwam vrijwel niet meer van de eigen helft af. Na een uur spelen kwam de thuisploeg op een verdiend doelpunt. Dit was dan wel door een penalty, overtreding binnen het zestienmeter gebied, die onhoudbaar werd binnengeschoten door Zakaria Madrane 2-2. Marken bleef onder druk staan en kwam niet aan aanvallen toe maar kwam toch in de 69ste minuut weer op voorsprong. Een afgeslagen corner werd door de net in het veld gekomen Bart Schipper, voor Kelvin Molenaar, voor de goal geslingerd en bij de tweede paal door Tijs Klaver binnengekopt 2-3. In de fase daarna kreeg de thuisploeg een aantal zeer goede mogelijkheden om te scoren maar dat lukte niet. Aanvoerder Tijs Klaver leek zeer lang de matchwinner te worden maar niets bleek minder waar. In de 86ste minuut kreeg Amstelveen wederom een penalty toegekend, een overtreding op de achterlijn in het doel, en deze werd nu benut door Jesper van Eijk 3-3. Een minuut later viel zelfs de 4-3 maar die werd wegens buitenspel terecht afgekeurd. Met deze gelijke stand kon het meegereisde Marker publiek wel leven. Maar helaas viel in de allerlaatste minuut van de officiƫle speeltijd toch nog het doek. Van zeer dichtbij werd de 4-3 binnen gewerkt door Zakaria Madrane. Na acht minuten extra tijd floot de scheidsrechter voor het einde van deze zeer enerverende voetbalmiddag die onder wel zeer ideale winterse omstandigheden was gespeeld. Teleurgesteld over de uitslag natuurlijk omdat de Marker ploeg er zo dichtbij was maar zeer tevreden over het vertoonde spel en de inzet.

Volgende wedstrijd; Zaterdag 9 Maart thuis tegen SV Hoofddorp aanvang 14.30 uur

Met vriendelijke sportgroet, Aris Uithuisje sr.