• Slappe eerste helft nekt SV Marken

Na een prima resultaat, 4-6 overwinning, van vorige week tegen Westlandia was het vandaag even afwachten of hier een vervolg aan kon worden gegeven in de wedstrijd tegen Zwaluwen’30. Met vrijwel dezelfde opstelling, alleen Cornelis Vlasbloem in plaats van de licht geblesseerde Erik Teerhuis in de basis, liet trainer Patrick Onsia de ploeg aan de klus tegen Zwaluwen’30 beginnen. Al snel werd de thuisploeg met de neus op de feiten gedrukt, nadat eerst nog een afstandsschot prima werd gekeerde was het in de vierde minuut al raak. Een diagonaal schot vanaf de linkerkant van Jan Jaap Schaper, volledig vrijstaand, ging in de verre hoek en de 0-1 achterstand was een feit. De gasten uit Hoorn controleerde hierna de wedstrijd meteen met veel balbezit zonder dat het behoudend spelend Marken hier iets tegenover kon zetten. Net binnen de twintig minuten spelen werd de wedstrijd in feite al beslist, een voorzet vanaf de linkerkant ging simpel in de goal (opnieuw Schaper) door een misverstand tussen Sebastiaan Peereboom en keeper Yort Willems 0-2. Een minuut of zes later lag de 0-3 al in het net toen een voorzet nu vanaf de rechterkant over keeper Yort Willems werd heen gekopt door Serdar Ozturk. Een minuut later was het de beurt aan Marken met een afstandsschot in de uiterste hoek van Kevin Giele 1-3. Zwaluwen’30 controleerde de wedstrijd volledig met mogelijkheden de score verder op te voeren inclusief een schot op de paal. Marken scoorde nog wel na een halfuur spelen maar deze werd terecht afgekeurd wegens buitenspel.  Een minuut of vijf voor de thee werd de 1-4 op het scorebord gezet uit een voorzet vanaf de achterlijn die simpel werd binnen getikt. Opnieuw was Schaper de schutter Marken had in het eerste bedrijf mede door het (te) behoudende voetbal weinig in te brengen en kreeg zeer weinig mogelijkheden om te scoren.
    Na de thee bleef Sebastiaan Peereboom achter in de kleedkamer en werd vervangen door Ramon Visser. Aan het spelbeeld veranderde vrijwel niets al was de thuisploeg in de begin fase tot twee keer toe dreigend. Zwaluwen’30 speelde controlerend met een 4-1 voorsprong is dat ook een logisch gevolg. In de 68ste minuut verkleinde Marken de achterstand naar 2-4, een vrije trap van Ramon Visser recht voor de goal werd in het eigen doel gewerkt door aanvoerder Ivo Rottiné. SV Marken probeerde iets meer druk naar voren te zetten mede door de ingebrachte Youran Burggraaf maar kwam tot weinig of geen mogelijkheden. In de slotfase werd Ricardo Zeeman nog voor Rick Boes ingezet maar ook dat had weinig effect. Behoudens een prima aanval in de 85ste minuut over meerdere schuiven kon de thuisploeg weinig of geen gevaar stichten voor het doel van de tegenstander. In de 96ste minuut, veel wissels, tijdrekken en blessuregevallen, werd de 2-5 en tevens eindstand met een prachtig schot in de kruising op het scorebord gezet. Deze goal Kwam van de voet van Thomas Hand. Al met al een teleurstellende voetbalmiddag en door het gelijkspel van Vitesse Delft tegen CSW staat SV Marken weer op de onderste plaats.  Zaterdag aanstaande nieuwe kansen in de thuiswedstrijd tegen WV-HEDW.
    Met vriendelijk sportgroet, Aris Uithuisje sr