• Punt tegen DWS

Voor aanvang van de wedstrijd thuis tegen AFC DWS werd er een minuut stilte gehouden en speelde SV Marken met rouwbanden ter nagedachtenis aan het overlijden van oud-speler Ramon Visser.
    Iets over half drie werd er onder prima omstandigheden afgetrapt tegen het kwalitatief sterke DWS, waarvan in de uitwedstrijd met 5-0 kansloos was verloren. SV Marken startte in exact dezelfde opstelling van twee weken geleden uit tegen Amstelveen Heemraad waarin het pas in de slotfase het hoofd moest buigen 4-3 verlies. Afgelopen zaterdag ging de wedstrijd thuis tegen SV Hoofddorp niet door wegens gebrek aan voldoende spelers bij de tegenstander.
    De thuisploeg begon sterk aan de wedstrijd en in de vijfde minuut was er al een schot op de lat van Luke de Waart te noteren. Drie minuten later stond de 1-0 op het scorebord, een prima aanval over meerdere schijven werd van dichtbij afgerond door Dominic Zeeman. Tot aan een kwartier spelen was het veldspel redelijk in evenwicht maar geleidelijk aan namen de gasten het spel over. Halverwege het eerste bedrijf kreeg DWS pas de eerste echte goede mogelijkheid maar de inzet van zeer dichtbij werd uitstekend gepareerd door keeper Jonathan Waterberg. In de 24ste minuut werd de stand gelijkgetrokken, een voorzet vanaf de linkerkant werd bij de tweede paal binnengekopt door de volledig vrijstaande Farai Lintjes 1-1. De fase daarna kreeg SV Marken vrijwel geen grip meer op de wedstrijd maar tot kansen of mogelijkheden voor DWS kwam het niet. Pas in de slotfase waren de gasten tot twee keer toe dreigend en werd een schot van Maurice Gerritsen met moeite tot corner getikt. DWS was de betere ploeg in het eerste bedrijf maar met weinig mogelijkheden en SV Marken hield redelijk stand met veel inzet.
    SV Marken startte ongewijzigd aan de tweede helft maar kreeg binnen twee minuten spelen de deksel op de neus. Uit een zeer onoverzichtelijke situatie werd van dichtbij de 1-2 door Razak Ourodam tegen de touwen gewerkt. De gasten waren vervolgens een aantal keren dreigend met afstandsschoten en SV Marken kwam niet van de eigen helft en stond onder druk. Pas in de 67ste minuut was de thuisploeg voor het eerste dreigend uit een corner. Een minuut of vijf later een prima aanval van de thuisploeg die via de keeper tot corner werd verwerkt. De gasten bleven de bovenliggende partij maar behoudens een kopbal net naast in de 78ste minuut kwamen zij niet tot echt uitgespeelde kansen en hield SV Marken goed stand. In de 80ste minuut kantelde de wedstrijd in het voordeel van SV Marken, vanaf de zestienmeterlijn schoot de volledig vrijgespeelde Luke de Waart de 2-2 onverwacht tegen de touwen. De gasten waren even de kluts kwijt want SV Marken kreeg hierna nog een aantal mogelijkheden de volle winst te pakken. Eerst kwam Tijs Klaver vrij voor de goal en kort in de blessuretijd werd een schot van Bram Schipper op aangeven van Dominic Zeeman gestopt. Drie minuten in de extra tijd ging het schot van dichtbij van Tijs Klaver op de paal. Ondanks dat de gasten het meest van de tijd de bovenliggende partij waren, behalve het eerste en laatste kwartier, hield SV Marken toch een punt aan de wedstrijd over. Een overwinning was niet verdiend geweest maar wel uiterst welkom voor behoud in de derde klasse.

Volgende wedstrijd; Zaterdag 23 Maart uit tegen AMVJ aanvang 14.30 uur

Met vriendelijke sportgroet, Aris Uithuisje sr.