• Met exact dezelfde opstelling als de vorige week werd er thuis afgetrapt tegen Sportlust'46 uit Woerden. Met de oorwassing, eerste helft 5-0 achterstand, in het hoofd werd er behoudend begonnen. Na een minuut of zeven spelen was eerst Marken dreigend uit een prima aanval over de linkerkant direct gevolgd door een tegenaanval van Sportlust. De wedstrijd ging redelijk gelijk op waarin de gasten iets dreigender waren maar kwamen niet door het verdedigende blok van Marken heen. Er werd in een hoog tempo gespeeld maar zonder dat er noemenswaardige kansen of mogelijkheden werden gecreĆ«erd van beide kanten. Pas in de 37ste was er de eerste echte mogelijkheid voor Marken toen een voorzet vanaf de rechterkant door Kevin Giele door Youran Burggraaf in de handen van de keeper werd geschoten. Een aantal minuten later ging Marken door het oog van de naald toen een diagonaal schot uit het niets vanaf de linkerkant op de buitenkant van de paal terecht kwam. Al met al een redelijke eerste helft in een hoog tempo en met veel inzet zonder veel acties voor beide doelen.
    Marken begon ongewijzigd aan het tweede bedrijf en bij Sportlust'46 was Ć©Ć©n wissel ingebracht. De gasten uit Woerden begonnen fel en aanvallend aan het vervolg en binnen tien minuten spelen werd een schot bij de tweede paal van de lijn gekopt. Een minuut of vijf later een vrije schietkans van zestien meter en weer een paar minuten later een bal uit een corner maar net voorlangs. Sportlust'46 drukte Marken steeds meer terug maar de thuisploeg bleef overeind. Na ruim een uur spelen werd de moegestreden Erik Teerhuis, was ook vaak mee opgekomen, vervangen voor de weer herstelde Stephan Plat maar aan de strijdwijze veranderde niets. Pas in de 68ste minuut was Sportlust'46 weer een keer zeer dreigend met een diepe bal die uitstekend door de uit zijn doel gekomen Yort Willems onschadelijk werd gemaakt. Een kwartiertje later een diagonaal schot vanaf de rechterkant door Sportlust'46 die maar net voorlangs ging. Het slotakkoord, zo leek het, was voor Marken toen Youran Burggraaf op de zestienmeter met moeite kon worden afgestopt. Tot dat moment was er op de leiding eigenlijk niets aan te merken en leek de wedstrijd met een brilstand te eindigen. In de derde minuut van de blessuretijd leek Marken op een 1-0 voorsprong te komen, leek????Een uitbraak over de linkerkant werd door Kevin Giele breed gespeeld op de mee opgekomen Leon Schipper. Zijn diagonale schot werd op of achter de lijn gekeerd en kwam op de arm van een speler van Sportlust'46. De scheidsrechter keurde deze in eerste instantie goed maar op advies van de "neutrale" KNVB grensrechter werd de goal alsnog afgekeurd. De reden zou kunnen zijn dat de bal niet over de lijn is geweest maar dan had de scheidsrechter een penalty en een rode kaart moeten geven wegens hands. De wedstrijd werd na tumult, uiteraard, en een gele kaart voor Leon Schipper hervat met een scheidsrechtersbal bij de cornervlag! De winst was misschien gezien de tweede helft wat onverdiend geweest maar hier gingen toch twee kostbare punten verloren in de strijd tegen rechtstreekse degradatie. Zaterdag a.s. wordt in deze strijd een cruciaal duel gespeeld uit tegen Vitesse Delft. Deze ploeg staatvijf punten boven Marken en dat kan zaterdag twee of acht punten worden.
    Met vriendelijk sportgroet, Aris Uithuisje sr

Beelden van de wedstrijd zijn te zien via onderstaande knop

Beelden SV Marken - Sportlust'46