• Opnieuw kopje onder in Den Helder

Wederom onder schitterende weersomstandigheden op het mooie complex van HCSC werd er om 5 over half drie afgetrapt op het kunstgrasveld voor de derde en laatste bekerwedstrijd in onze poule. In deze poule gaat er maar één ploeg door, daarom moest er vanmiddag minimaal gewonnen worden en dan was men nog afhankelijk van de uitslag in de andere wedstrijd die op zondagmiddag gespeelt wordt.
    SV Marken begon moeizaam aan deze klus al kregen zij in deze fase een hele goede mogelijkheid de score te openen. Binnen tien minuten spelen kreeg de thuisploeg al twee goede mogelijkheden tot scoren uit een vrije schietkans, naast, en een schot van dichtbij die doelman Jorrit Korstman uitstekend stopte. SV Marken stond hierna licht onder druk mede omdat SV Marken te traag handelde en te veel balverlies leed. Halverwege het eerste bedrijf een schot van HCSC die maar net voorlangs ging gevolgd door een korte drink pauze. Nog net binnen het halfuur spelen kreeg SV Marken een vrijetrap te nemen op z’n veertig meter afstand die zeer matig genomen werd en uit de tegenaanval waarin de verdediging van SV Marken werd uitgespeeld en ging het schot maar net voorlangs. Toen was het even de beurt aan SV Marken, de voorzet van Bart Schipper was net even te hoog voor Luca Schilder en direct daarna werd er een prima aanval over meerdere schijven net niet succesvol afgerond door Dominic Zeeman. In de slotfase was de thuisploeg nog tot twee keer toe zeer dreigend voor de goal. Het slotakkoord was voor SV Marken toen Bart Schipper alleen op de keeper af ging maar helaas niet tot scoren kwam. En gingen beide ploegen rusten met een 0-0 stand op het scorebord.

SV Marken begon ongewijzigd aan het tweede bedrijf. SV Marken startte goed met eerst dreiging van Bart Schipper uit een assist van Luca Schilder gevolgd door een diepe pass van Viggo Teerhuis waaruit Bart Schipper alleen voor de keeper werd gezet. Het afstandsschot daarna van HCSC werd prima gestopt door Jorrit Korstman. Een klein kwartiertje na de pauze bracht trainer Tom Brouwers van SV Marken een dubbele wissel binnen de lijnen Danny Zondervan voor Tijs Klaver en Liam de Wit voor Niels van Veen. Tot aan de drinkpauze waren beide ploegen licht dreigend voor de doelen maar gescoord werd er nog steeds niet. Net binnen het half uur spelen kreeg HCSC een penalty toegekend. Een wat opzichtige en domme overtreding van Ricardo Zeeman, duw in de rug, werd terecht bestraft. Stan Blok nam dit buitenkansje voor zijn rekening en schoot feilloos de 1-0 tegen de touwen. Na deze penalty liep Stijn Visser tegen zijn tweede gele kaart op en kon gaan douchen en SV Marken met tien man verder. Een minuut of vijf later een uitbraak van HCSC zonder gevaar en kwam Maurice Gerritsen in het veld voor Viggo Teerhuis. Tien minuten voor het einde van de officiële speeltijd werd de wedstrijd in feite beslist met afstandsschot in de kruising door Remco Vet 2-0. Net hiervoor was Mats Teerhuis in het veld gekomen voor Luca Schilder en daarmee waren alle wisselspelers ingezet. In de slotminuut van de tweede helft bracht Bart Schipper met een schot van de zijkant de spanning weer even terug 2-1. Twee minuten later stond de 3-1 alweer op het scorebord. Mis tasten van Ricardo Zeeman werd simpel afgestraft door  Fotigui Camara. In de blessure tijd werd een schot van Maurice Gerritsen gestopt en kreeg Timo Zondervan de rebound niet tussen de palen. Met deze uitslag is SV SV Marken uitgeschakeld voor de beker maar hebben een aantal (zeer) jonge spelers zich kunnen laten zien aan de trainer Tom Brouwers.

Bekerwedstrijden;

Zaterdag 2 september 11.30 uur SV Koedijk thuis (8-7) Zondag 3de klasse B

Zaterdag 9 september 15.00  uur FC Den Helder uit (6-2) Zondag 3de klasse A

Zaterdag 16 september 14.30 uur HCSC uit (3-1) Zaterdag 3de klasse A