• Oorwassing tegen koploper

Vandaag kreeg SV Marken de koploper Legmeervogels op bezoek.
    Al snel in de wedstrijd waren de gasten de bovenliggende partij en waren in de achtste minuut al dreigend met een schot dat maar net voorlangs ging. Een paar minuten later werd balverlies op het middenveld niet afgestraft. Marken hield met moeite stand, had geen grip op het middenveld, en koos te vaak voor de bal achteruit. Rond de twintigste minuut waren de gasten zeer dreigend voor de goal uit de tweede corner. Halverwege het eerste bedrijf probeerde Marken het met wat positiewisselingen op het middenveld en voorin om wat meer grip op de wedstrijd te krijgen. In de 25ste minuut kwam Legmeervogels op een 0-1 voorsprong. Een afstandsschot werd nog gestopt door doelman Jonathan Waterberg, maar de rebound werd door Derk Streefkerk binnen geschoten. Drie minuten later een vrije trap vanaf dertig meter door de gasten die over werd gekopt. Marken kreeg maar geen grip op het spel van Legmeervogels en kwam ook niet aan het creëren van kansen of mogelijkheden toe. In de slotfase werd een vrije trap van de gasten prima gestopt en uit de vierde corner kwam de bal direct op de binnenkant van de paal. Nog voor de pauze verdubbelde Legmeervogels de marge. Uit een vrije trap, hoek van het zestienmeter gebied, werd geheel vrijstaand bij de tweede paal de 0-2 binnen gekopt door Mervin Hansen. Na een minuut extra tijd floot de Duitse scheidsrechter Felix Lang voor de thee en keken we terug op een toch wel wat tegenvallend eerste bedrijf waarin Marken weinig in te brengen had gehad.
    Na de rust bleef Liam de Wit achter in de kleedkamer en werd vervangen door Bart Schipper. Binnen twee minuten spelen was hij al direct dreigend voor de goal zonder succes. Nog net binnen het uur spelen werd Tijs Klaver naar de kant gehaald en vervangen Kelvin Molenaar en ging Marken met drie verdedigers spelen wat niet goed zou uitpakken. Een minuut later werd een lichte duw van Timo Zondervan bestraft met een penalty die feilloos werd benut door Youri Habing 0-3 en hiermee was de wedstrijd gespeeld. In de 62ste minuut kwamen de gasten vrij voor de goal maar werd over gekopt en in dezelfde minuut was Kelvin Molenaar zeer dichtbij een doelpunt maar zijn schot ging maar net voorlangs. Twee minuten later kwamen de gasten op 0-4 door Camiel Schouten uit een niet al te hard afstandsschot in de hoek waarbij keeper Waterberg op het verkeerde been stond. Kort hierna ging een kopbal van Timo Zondervan uit de tweede corner maar net over het doel. Ruim twintig minuten voor het einde van de wedstrijd werd de eindstand 0-5 op het scorebord gezet. Een uitbraak werd door Jasper Burgers, koud in het veld, prima afgerond. Een kwartier voor tijd werd Sebastiaan Peereboom vervangen door Job Pereboom en schoten de gasten in de 89ste minuut net voorlangs. Zonder tijd bij te tellen floot de scheidsrechter voor het einde van deze kansloze missie tegen de vermoedelijke kampioen van de zaterdag West1 3B.

Volgende wedstrijd; Zaterdag 13 April uit tegen RKSV TOB 15.00 uur

Met vriendelijke sportgroet, Aris Uithuisje sr.