• Ongelukkige nederlaag SV Marken bij ZOB

SV Marken 1 was vandaag bij lange na niet compleet mede door schorsing Ramon Visser en diverse min of meer langdurige blessures. Voor Marken staat er in feite niets meer op het spel, nacompetitie is verzekerd door het behalen van de tweede periode, maar de thuisploeg ZOB is nog volop in de race voor het kampioenschap en mag derhalve geen puntverlies lijden. De beginfase verliep voor beide ploegen moeizaam zonder acties voor de doelen en met veel balverlies. Bij Marken moest in de 17de  minuut Tijs Klaver al vervangen worden wegens een enkelblessure en voor hem kwam de niet geheel fitte Samir Moustafa binnen de lijnen. Vrij snel na deze tegenvaller zette Marken een prima aanval op over de rechterkant en werd Rick Boes vrij voor de goal gezet maar helaas zonder resultaat. Halverwege het eerste bedrijf kwam Marken verrassend op voorsprong, een diagonaal afstandsschot van Jeffrey Veerman verdween in de uiterste hoek en de 0-1 was een feit. Hierna was het even de beurt aan de thuisploeg met een kopbal die van dichtbij werd over gekopt en een schot door de handen van de keeper van Marken die net naast het doel ging. Marken beantwoorden deze acties met een prima aanval en dreiging voor de goal van ZOB. De wedstrijd werd wat feller en levendiger waarbij Marken zelfs de iets betere ploeg leek te zijn. Zo verrassend als Marken op voorsprong was gekomen viel ook de gelijkmaker van de thuisploeg in de 37ste minuut in het net. Een afstandsschot vanaf de zijkant werd matig verdedigd en de keeper werd daarna verrast zodat de bal simpel in het net verdween 1-1 door Stefan Aarsman. In de slotfase waren er wat mogelijkheden te noteren van beide kanten met in de blessuretijd de beste kansen voor Marken. Een gevaarlijk schot van Samir werd tot corner getikt en Jeffrey brak door en ging op de keeper af. Al met al een toch wat matige eerste helft waarin beide ploegen elkaar in evenwicht hielden.
    Beide ploegen kwamen ongewijzigd t.o.v. voor de thee weer in het veld waarbij de wedstrijd nog alle kanten op kon wat resultaat betreft. Marken was binnen vijf minuten spelen het eerst bij een goal maar het schot van Jeffrey kwam op de binnenkant van de paal terecht. Vijf minuten later was het de beurt aan de thuisploeg toen zij alleen op Peter Visser afstormde maar te slap inschoten om tot scoren te komen. Net binnen het uur spelen schoot Jeffrey bijna vanaf de achterlijn voor de tweede keer op de binnenkant van de tweede paal. Direct hierna probeerde hij uit stand vanaf de middenlijn met een afstandsschot de keeper van ZOB te verrassen maar helaas ging de bal een half metertje naast. Marken werd geleidelijk aan zelfs de iets beter ploeg en creëerde ook een aantal mogelijkheden om tot scoren te komen. In de 68ste minuut was ZOB dichtbij een voorsprong toen de bal met moeite net voor de lijn kon worden weggewerkt. Rond de 70ste minuut kwam Youran Burggraaf in het veld voor de moegestreden Michiel Appel, pas zijn 3de wedstrijd in de basis dit seizoen, om de druk naar voren te vergroten. Dit pakte in de vijf minuten daarna niet goed uit en in deze fase werd de wedstrijd in feite verloren. Eerst ging er een schot maar net voorlangs en kwam Marken goed weg, vervolgens redde Peter Visser tot twee keer toe op schoten van dichtbij uitstekend, maar uiteindelijk werd uit een scrimmage de bal van dichtbij, buitenspel, binnen getikt 2-1. Topscorer Kevin Grent was de doelpuntenmaker. Marken probeerde in de slotfase nog wel druk naar voren te blijven zetten maar tot kansen of mogelijkheden kwam het niet meer. De thuisploeg vertraagde enorm om de drie punten vast te houden en loerde alleen nog op counter mogelijkheden. Dit had nog bijna resultaat met een afgekeurde goal uit buitenspel positie en in blessuretijd een 1 op 1 situatie voor de keeper van Marken. Na vijf minuten blessuretijd floot de invaller scheidsrechter Beudeker voor het einde en ging Marken voor de 3de keer op rij met lege handen naar huis, waarvan bij twee wedstrijden een gelijkspel verdiend was geweest. ZOB blijft door deze overwinning nog volop meestrijden voor het kampioenschap.
    Met vriendelijk sportgroet, Aris Uithuisje sr