• Onderuit in doelpuntrijke wedstrijd

Vandaag stond de laatste wedstrijd van de eerste ronde op het programma, thuis tegen FC Almere. Vorige week was er een prima resultaat bereikt in de uitwedstrijd tegen FC Purmerend en vandaag de taak hier een vervolg aan te geven. Direct in de beginfase kregen beide ploegen al een mogelijkheid om te scoren. In de 6de minuut een domper toen Liam de Wit geblesseerd raakte en vervangen moest worden door Niels van Veen. De eerste tien minuten ging de wedstrijd redelijk gelijk op zonder dat er verder dreiging voor de beide doelen was te noteren. In de 12de minuut kopte FC Almere uit de eerste corner de bal op de lat. Een paar minuten druk op de goal van Marken en een prima redding van keeper Waterberg. Marken stond in deze fase licht onder druk en kreeg geen grip op de wedstrijd. Rond de 20ste minuut kantende de wedstrijd in het voordeel van Marken. Eerst had Bart Schipper geen succes met een schot uit een voorzet van Luke de Waart en even later kwam Job Pereboom vrij voor de goal. In de 23ste kwam Marken toch wel verrassend op voorsprong, uit de vierde corner glipte de bal door de vingers van de keeper en kon Timo Zondervan de bal simpel binnen tikken 1-0. Twee minuten later kopte hij uit een corner de bal op de buitenkant van de paal. Direct hierna stond de 2-0 op het scorebord, een diepe bal van Niels van Veen werd door Luke de Waart voor de goal gegeven en door Bart Schipper tegen de touwen geschoten. Nog geen drie minuten later stond de 2-1 op het scorebord uit een schot van dichtbij door Rogier Arduin. Net na het half uur spelen werd een misverstand in de verdediging van Marken afgestraft door Kelvin Hogendoorn en stond de stand weer gelijk 2-2. In de 37ste minuut kwam Marken goed weg toen uit een corner de bal van de lijn werd gehaald door Viggo Teerhuis. Twee minuten later kwamen de gasten uit Almere voor het eerst op voorsprong, een voorzet vanaf de linkerkant werd simpel in het doel gewerkt door Foad Bahlawan 2-3. Bijna in dezelfde minuut maakte Marken alweer weer gelijk, uit een assist van Bart Schipper schoot Luke de Waart de 3-3 tegen de touwen en tevens ruststand. Na drie minuten extra tijd floot scheidsrechter Kool voor de thee van deze zeer sportieve en zeer boeiende en enerverende eerste helft.
    Marken kwam ongewijzigd uit de kleedkamer om zo mogelijk een goed vervolg te geven aan het eerste bedrijf. Maar niets bleek minder waar, binnen vier minuten spelen lag de 3-4 al in het net toen de bal simpel werd binnen gewerkt door Kelvin Hogendoorn, zijn tweede goal. In het eerste kwartier had Marken weinig in te brengen en waren de gasten het meest dreigend en stond Marken onder druk. Pas rond het kwartier spelen was er een uitbraak van Marken met Bart Schipper die maar net voorlangs schoot. In de 63ste kwam Maurice Gerritsen binnen de lijnen voor Job Pereboom. In de fase daarna kregen beide ploegen wat mogelijkheden maar gescoord werd er vooralsnog niet. Tien minuten voor het einde van de wedstrijd werd Stijn Visser binnen de lijnen gebracht voor Bart Schipper. In de 86ste minuut werd zwak verdedigen afgestraft door Max Wolters van der Weij die simpel de 3-5 kon binnen schieten. In de slotfase kregen beide ploegen nog zeer goede mogelijkheden iets aan de score te doen waarbij Timo Zondervan vrij voor een leeg doel overschoot maar dat gold ook voor de tegenstander. Door wat blessuregevalletjes werden er zes minuten extra gespeeld en konden we terug kijken op een zeer enerverende wedstrijd waarin alles is gegeven maar helaas zonder resultaat.
    De volgende wedstrijd is pas over vier weken maar misschien worden er nog wat oefenwedstrijden ingepland.

Volgende wedstrijd; Zaterdag 24 Februari thuis tegen SV Ouderkerk aanvang 14.30 uur

Met vriendelijke sportgroet, Aris Uithuisje sr.