• Nuttige en grote zege op FC Weesp

SV Marken begon flitsend aan deze cruciale wedstrijd, tegen FC Weesp, waar nog niet eerder van was gewonnen. SV Marken kreeg in de eerste paar minuten al een aantal zeer goede mogelijkheden de score te openen. In de vijfde minuut was het wel raak, recht voor de goal schoot Arno Boes beheerst de 1-0 tegen de touwen. Rond de tiende minuut kwam SV Marken zelfs al op 2-0 maar werd wegens buitenspel afgekeurd, in dezelfde minuut stond Arno Boes volledig vrij voor de goal maar vatte dit even te gemakkelijk op. Na ruim een kwartier spelen stond de 2-0 wel op het scorebord en deze werd door Luke de Waart diagonaal binnen geschoten. Een minuut later was Luke de Waart dichtbij een goal maar zijn schot ging rakelings voorlangs. Halverwege het eerste bedrijf waren de gasten voor het eerst dreigend met een afstandsschot die met moeite door Jorrit Korstman werd gestopt. SV Marken was en bleef de ver bovenliggende partij met in de 28ste minuut een schot dat net naast ging. Tien minuten voor de pauze maakte Arno Boes op aangeven van Melvin Uithuisje de 3-0, zijn tweede goal. In de slot minuut ging Dominic maar net onder een voorzet van Luke de Waart door. In de extra tijd werd een speler van FC Weesp resoluut door scheidsrechter Salamanakis uit Utrecht met rood van het veld gestuurd wegens onwelvoeglijk taalgebruik. SV Marken kwam in de tweede minuut van de extra tijd zelfs nog op 4-0 door Melvin Uithuisje uit een voor zet van Luke de Waart. Direct hierna floot de prima leidende scheidsrechter voor de thee.

Na de rust bleven Tijs Klaver en Arno Boes achter in de kleedkamer en werden vervangen door Stijn Visser en Liam de Wit. Nadat eerst een vrije kopkans van Weesp niet werd benut kopte Dominic Zeeman in de 51ste minuut de 5-0 tegen de touwen uit een voorzet van Melvin Uithuisje. Een paar minuten later een goede mogelijkheid voor Liam de Wit. De wedstrijd was met deze stand op het scorebord natuurlijk allang gespeeld. Rond het uur spelen een vrije trap randje zestien door Luke de Waart die in de rebound niet kon worden binnen gewerkt door Dominic Zeeman. In de 64ste minuut kwamen Job Pereboom en Bart Schipper binnen de lijnen voor Maurice Gerritsen en Luke de Waart. Direct hierna een goede mogelijkheid om de score nog wat meer op te voeren maar deze werd door drie spelers gemist. In de 79ste minuut werd de eindstand 6-0 gemaakt door Niels Roos die tevens tot man of the match werd uitgeroepen. In dezelfde minuut werd Melvin Uithuisje nog vervangen door Kelvin Molenaar en zo hadden alle reserve spelers minuten gemaakt. Na drie minuten extra tijd floot de scheidsrechter voor het einde en kon SV Marken weer drie zeer belangrijke punten bijschrijven. Ook mooi: vandaag werd de ‘nul gehouden en werden er geen kaarten ontvangen.

De beide concurrenten, FC Purmerend (29) en SV Ouderkerk (26), hadden vanmiddag gelijk gespeeld waardoor SV Marken (25) twee punten inloopt en ook nog een wedstrijd minder gespeeld.

Volgende wedstrijd; Zaterdag 4 mei uit tegen SC Buitenveldert, aanvang 14.00 uur

met vriendelijke sportgroet, Aris Uithuisje sr.