• Nipt onderuit bij de nummer drie in de stand

SV Marken is er niet in geslaagd om de eerste van de vier “finales” in winst om te zetten.

Na een goed begin van de wedstrijd van SV Marken nam SC Buitenveldert het heft meer en meer in handen. Halverwege het eerste bedrijf kwam SV Marken op een 1-0 achterstand door een schot van Wilner Leijgraaf. Een kleine tien minuten voor de thee werd de 2-0 aangetekend door opnieuw Leijgraaf. In de thuiswedstrijd was dat precies andersom en ging Marken met een voorsprong aan de thee en werd er uiteindelijk 2-2 gespeeld, waarbij SC Buitenveldert pas in de 90ste minuut de gelijkmaker op het scorebord zette.

Na de pauze bleven Tijs Klaver en Job Pereboom achter in de kleedkamer en werden vervangen door Stijn Visser en Ricardo Zeeman. Bram Schipper, Liam de Wit en Bart Schipper kregen nog een aantal speelminuten in de slotfase. In de 86ste minuut bracht Dominic Zeeman de spanning terug op het scorebord, maar verder kwam Marken helaas niet.

Concurrent SV Ouderkerk verloor ook, 1-0 bij FC Almere, en liep dus niet verder uit. Andere concurrent FC Purmerend was vrij vandaag, zodat het nog flink spannend is in de strijd om de laatste veilige plaats in de derde klasse B.

Volgende week speelt SV Marken de streekderby thuis tegen SDOB.

Stand ranglijst:

Ploeg

Gespeeld

Punten

FC Purmerend

SV Ouderkerk

SV Marken

(SV Marken moet op de 8ste plaats eindigen om de nacompetitie te ontlopen)

Het resterende programma in de reguliere competitie van SV Marken is:

-        Zaterdag 11 Mei thuis tegen SDOB aanvang 14.30 uur

-        Zaterdag 18 Mei uit tegen FC Almere aanvang 14.30 uur

-        Zaterdag 25 Mei thuis tegen Purmerend aanvang 14.30 uur, laatste wedstrijd.

Met vriendelijke sportgroet, Aris Uithuisje sr.