• Net niet Goed Genoeg voor een punt

De wedstrijd bij AFC begon al om 12:00 uur omdat de zondag 1 van AFC, die op zaterdag speelt (tweede divisie), ook thuis speelde, tegen de Koninklijke HFC. Om beide teams op het hoofdveld te laten spelen begon AFC Zaterdag 1 – SV Marken 1 dus al rond het middaguur. Bij SV Marken ontbraken nog steeds vier spelers omwille van verschillende blessures.

Na een aftastend begin legde SV Marken in de vierde minuut een prima aanval over meerdere schijven op de mat die uiteindelijk bij Guido Boes terecht kwam. Zijn bekeken schuiver in de lange hoek was AFC-doelman Jesse Goes te machtig: 0-1. Lang kon SV Marken niet genieten van deze toch wel verrassende voorsprong, want krap vijf minuten later tekende Max de Bruijne voor de gelijkmaker. Hierna ontstond een wedstrijd waarin AFC de overhand had en SV Marken gedisciplineerd en georganiseerd op de been bleef. Wel kreeg AFC wat kansen, maar die werden gemist door onder meer de Bruijne en Daniel Zoutberg. Aan de andere kant bleef SV Marken dreigend in de omschakeling, maar echt gevaarlijk kon het ook niet worden. De 1-1 ruststand was daarom een logisch gevolg van het wedstrijdbeeld tot dan toe.

Na rust twee ongewijzigde teams en eenzelfde spelbeeld: AFC met het optisch veldoverwicht maar zonder echt gevaar. Dat het niet liep bij AFC merkte je ook in het veld, waar de irritaties bij de thuisploeg groter werden naarmate de tweede helft vorderde. Er werd geregeld gezocht naar vervelende ‘dingetjes’ om een penalty te krijgen bijvoorbeeld. Kantelpunt in de wedstrijd was de rode kaart voor doelman Lloyd Dielingen van SV Marken. Een ongelukkige overtreding net buiten de ‘zestien’ werd door scheidsrechter Jacobs beoordeeld als een rode kaart waardig. Hierdoor kwam SV Marken met tien spelers te staan. Saillant was nog dat de vrije trap die hier uit voortkwam al mocht worden genomen voordat wisselkeeper Jorrit Korstman in het veld was… Gelukkig werd dit rechtgezet zodat Korstman later de vrije trap knap kon keren. Door het mannetje meer werd de druk van AFC steeds groter. Aan de andere kant kon Kevin Giele niet afronden na een gevaarlijke aanval. Uiteindelijk gebeurde waar heel SV Marken voor vreesde. In blessuretijd frommelde de Bruijne zijn en AFC’s tweede goal over de doellijn. Dat het hem hoog zat bleek wel uit zijn woorden vlak na die goal, niet echt passend bij een chique club als AFC. Vlak hierna schoot AFC-aanvoerder Justin Swart ook nog de 3-1 binnen. Doordat de bal van richting werd veranderd was Korstman volstrekt kansloos. Na deze goal kreeg SV Marken nog een corner die door Guido Boes knap werd binnengekopt bij de tweede paal. Verder kwam de ploeg van Ron van der Velde niet, want vrijwel direct daarna floot de scheitrechter af.

SV Marken verloor dus  met 3-2, toonde opnieuw een enorme werklust en spirit, alleen mocht het weer niet zo zijn. Hopelijk lukt dat wel tegen EVC, komende zaterdag 11 maart om 14:#0 uur, Komt allen!