• Monsterzege bij SV Overbos levert SV Marken periodetitel op

Door de gunstige resultaten op de vorige speeldag en de prima resultaten van SV Marken zelf, drie gespeeld zeven punten, in het nieuwe jaar zijn er kansen om de tweede periode te winnen! Voor aanvang van deze wedstrijd stond het doelsaldo op min 2 t.o.v. de concurrent WV-HEDW die de zware thuiswedstrijd tegen HBOK voor de boeg had. SV Marken moest dus vandaag in ieder geval winnen en maximaal proberen te scoren tegen laagvlieger Overbos uit Hoofddorp. SV Marken begon met exact dezelfde basis opstelling aan deze klus en creëerde in het eerste kwartier, lees Jeffrey Veerman, al diverse mogelijkheden om de score te openen. Overbos kwam in deze fase één keer dreigend voor de goal van Yort Willems. Nadat eerst nog een afstandsschot van Ramon Visser met moeite kon worden gestopt was het in de 24ste minuut eindelijk raak. De mee opgekomen Dominic Zeeman schoot met een droge knal van net buiten het zestienmeter gebied de bal net langs de eerste paal tegen de touwen 0-1. Een paar minuten later werd de marge verdubbeld toen Jeffrey Veerman alleen op de keeper af ging en beheerst binnen schoot 0-2. Een minuutje later schoot Kevin Giele maar net naast en even daarna kwam een vrijetrap van Ramon Visser op de binnenkant van de paal die over de doellijn naar de andere kant van het doel rolde. In het laatste gedeelte van het eerste bedrijf zakte SV Marken iets in en schoot de thuisploeg nog een keer voorlangs. SV Marken was vrijwel de gehele eerste helft de bovenliggende partij met zeer veel kansrijke doelpogingen maar beloonde zichzelf niet om de score ruim op te voeren, wat wel nodig was deze middag.
    SV Marken kwam ongewijzigd uit de kleedkamer maar begon te gemakzuchtig aan het tweede bedrijf met als gevolg de aansluitingsgoal in de 52ste minuut 1-2 door Noud Bruchner. Een minuut of vijf later nog een gevaarlijke uitbraak van de thuisploeg, dat was tevens ook het laatste gevaar, voordat Marken weer een beetje bij de les was. Nog net binnen het uur spelen was het weer de beurt aan de SV Marken, en snelle uitbraak met drie spelers werd uiteindelijk afgerond door Samir Moustafa 1-3. SV Marken was weer helemaal los en begon er weer in te geloven, een verre uittrap van Yort kon maar net niet met succes worden afgerond door de wederom zeer ijverige Jeffrey. SV Marken bleef aandringen met diverse mogelijkheden waarbij de omhaal van Jeffrey de mooiste was. Nadat eerst Sebastiaan Peereboom in het veld werd gebracht voor de moegestreden Melvin de Groot en de rode kaart in de 76ste minuut voor een speler van Overbos, elleboogstoot, brandde de wedstrijd "eindelijk" echt los. Een minuut of 10 voor het einde van de officiële speeltijd tikte René Commandeur uit een voorzet van Kevin en een overstapje de 1-4 tegen de touwen. Vier minuten later tekende Jeffrey Veerman de 1-5 aan met een afstandsschot in de uiterste hoek. Maar de koek was nog lang niet op want weer even later kreeg weer Jeffrey een vrije schietkans die helaas (nog) onbenut bleef. Precies in de 90ste minuut kreeg Marken een terechte penalty toegekend,  Kevin Giele werd onderuit gelopen, en dit buitenkansje werd ook benut door Kevin en de 1-6 was een feit. Zeer snel hierna schoot zelfs uitblinker Jeffrey Veerman de 1-7 tegen de touwen. Na een minuut of vier extra tijd floot de scheidsrechter voor het einde en was het afwachten wat de uitslag was van de wedstrijd WV-HEDW tegen HBOK. Maar omdat deze partij een halfuur later was begonnen bleef de spanning er nog een poosje op of de tweede periodetitel nu werkelijk binnen was. Zo rond half vijf, het meegereisde publiek was al richting Marken afgereisd, was de uitslag WV-HEDW-HBOK bekend: 2-0, en dat was te weinig voor de periodetitel en kon voor Marken het feestje beginnen. Mede omdat ook ZOB verloren had was Marken de koploper van de tweede periode. Dit betekent in ieder geval dat we aan het einde van de competitie minimaal twee extra wedstrijden voor de boeg hebben. Proficiat spelers en begeleiding van ons vlaggenschip.
    Met vriendelijk sportgroet, Aris Uithuisje sr