• Marken verslaat EDO in doelpuntenfestijn

Na de prima wedstrijd van vorige week, weliswaar verloren, waren vandaag de verwachtingen hoog gespannen of dat vandaag weer zou lukken tegen de gelouterde voetballers van EDO. Marken startte voortvarend met in de eerste minuten al een schot in het zijnet van Jeffrey Veerman. Ook de gasten deelde al snel een plaagstootje uit maar verder ging de wedstrijd gelijk op met goed veldspel van Marken zonder dat daar mogelijkheden uit kwamen. Net na een kwartier spelen was EDO gevaarlijk met een schot van dichtbij maar het was Marken die in de 18de minuut op voorsprong kwam. Een diepe bal van achteruit door JP werd door Jeffrey op maat voor de goal gespeeld waardoor Arno de bal voor het intikken had 1-0. Spectaculair was het vervolg niet omdat de beide ploegen elkaar goed in evenwicht hielden zonder het creëren van kansen of mogelijkheden. Precies op het halfuur spelen kwam Marken verrassend op 2-0, een schot van Samir werd door de keeper volledig verkeerd beoordeeld in ging tussen de benen door de goal in. Hierna had Marken een wat mindere fase waardoor EDO wat dreigender kon worden zonder tot uitgespeelde kansen te komen. Een minuut of vijf voor de thee kwam de thuisploeg zelfs op een 3-0 voorsprong, een assist van Sebastiaan op de op het randje van buitenspel staande Jeffrey werd prima binnen geschoten. Toch was er vlak voor de rust nog een dompertje, de toch wat onbesuisd uitkomen Yort werd bestraft met een penalty, geen gele kaart, en dit buitenkansje werd feilloos benut door Tom Jacob, 3-1. Met deze stand op het scorebord gingen beide ploegen aan de thee en kon Marken terug kijken op een redelijke eerste helft met af en toe goed voetbal.
    Beide ploegen kwamen ongewijzigd uit de kleedkamer en binnen drie minuten spelen leek de wedstrijd beslist, wederom een voorzet van de weer zeer actief spelende Jeffrey werd door Arno binnen getikt 4-1, ongekend en ook onverwacht tegen een sterke ploeg als EDO. Marken speelde een beetje tegen de gewoonte in een zeer goed eerste kwartier na de thee waarin diverse mogelijkheden onbenut waren gelaten tot zelfs een kopbal van dichtbij op de lat door Stephan Plat. Na een uur spelen bracht de trainer van EDO een wissel in, de boomlange aanvaller Joost Kuhlmann, wat een ommekeer in de wedstrijd tot gevolg had. Eerst ging een schotje van de zijkant via de binnenkant van de paal erin, 4-2 door Dion Esajas, en nog bijna in dezelfde minuut werd een voorzet van rechts bij de tweede paal bij de eerste paal binnen gekopt 4-3 door Jeroen Ketting!!!. Hierna was het wel even billen knijpen voor het thuispubliek, mede omdat Marken door deze twee snelle tegen goals een moeizame fase had. Verder dan een vrijetrap die werd overgetikt en een groot aantal corners kwam EDO echter niet. In de 82ste minuut viel eindelijk de bevrijdende goal, weer was het Jeffrey Veerman die diep werd gestuurd en beheerst afrondde: 5-3. In de slotminuten werd een schot van Arno maar met moeite gestopt anders was de marge van 3 doelpunten verschil van direct na de rust weer terug. Wederom weer een goede partij voetbal van Marken met ook wat mindere fases en waarbij een riante voorsprong nog bijna werd verspeeld. Jeffrey werd volledig terecht tot de man of the match verkozen en na vier minuten blessuretijd floot de meer dan uitstekend leidende scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd en ook nog zonder gele kaarten voor Marken en maar één voor de tegenstander. Volgende week staat de topper thuis tegen ZOB op het programma die vandaag niet verder zijn gekomen dan 1-1 tegen Jong Holland. In de kantine werd aansluitend de feestweek i.v.m. het 70 jarig bestaan van de SV Marken met een feestavond afgesloten.
    Met vriendelijk sportgroet, Aris Uithuisje sr.