• Marken verliest van FC Blauw Wit Beursbengels

Na de teleurstellende uitschakeling voor de beker, SV Beemster 6-4 verlies, afgelopen woensdag had het elftal van Donald Dooijeweerd wel wat recht te zetten.
    Al snel in de wedstrijd, 4de minuut, kreeg de thuisploeg een vrije trap randje zestien te nemen en aan de andere kant schoot Jeffrey Schilder vanaf links net over de goal. De begin fase verliep verder vrij rustig waar Blauwwit-Beursbengels iets meer druk naar voren zetten. Na een kleine twintig minuten spelen was Marken tot twee keer toe dreigend met een afstandsschot van Arno Boes die (ver) over ging en de vrijetrap vanaf de rechterkant door Leon Schipper, ging maar net voorlangs. Precies halverwege het eerste bedrijf kon Tijs Klaver met moeite een voorzet vanaf de rechterkant door Blauwwit maar met moeite wegwerken. Een minuut later kreeg Marken een uitgelezen kans om op voorsprong te komen, uit een assist van Arno Boes werd Ramon Veerman vrij voor de keeper gezet, maar kwam helaas niet tot scoren. Direct hierna ging een vrije trap vanaf zo'n 20 meter door Leon Schipper rakelings naast de goal. Bijna in dezelfde minuut werd Ramon Veerman weer alleen voor de keeper gezet nu uit een voorzet vanaf de linkerkant door Roy Honingh. Maar volledig tegen de, kansen verhouding, in kwam de thuisploeg in de 27ste minuut op een 1-0 voorsprong. Uit een fantastische combinatie door de verdediging van Marken heen schoot van dichtbij Micky Wever de bal tegen de touwen. Rond het half uur spelen was Marken dichtbij de gelijkmaker uit een diagonaal schot van dichtbij door Jeffrey Schilder en probeerde Arno Boes het met een afstandsschot in de laatste minuut. Verder gebeurde er het laatste kwartier niet zoveel voor beide  doelen en waren de ploegen aan elkaar gewaagd. Precies na 45 minuten spelen floot scheidsrechter van der Wielen voor de rust en konden we terug kijken op een redelijke eerste helft. De thuisploeg was het eerste kwartier de iets bovenliggende partij maar Marken had (te) veel hele goede mogelijkheden onbenut gelaten om       zeker minimaal met een gelijke stand aan de thee te gaan.
    Marken begon ongewijzigd aan het tweede bedrijf en kreeg in de eerste paar minuten al een aantal zeer goede mogelijkheden iets aan de score te doen. Eerst kon een voorzet/schot van Roy Honingh met moeite worden weggewerkt, een kopbal werd van de lijn gehaald en Ramon Veerman kwam net iets te kort op een steekbal. Een minuut of zes na de thee was het de beurt aan de thuisploeg toen een inzet uit een corner door Dominic van de lijn werd gekopt. Uit de tegenaanval met een voorzet van Jeffrey Veerman schoot Ramon Veerman vrij voor de keeper naast. De wedstrijd golfde in deze fase over en weer want ook de thuisploeg kreeg twee prima mogelijkheden de score op te voeren. In de 57ste minuut was Rene Commandeur er bijna door uit een prima aanval maar niet succesvol. Vervolgens was Marken in de 64ste minuut dichtbij de gelijkmaker toen         weer Ramon Veerman uit een diepe bal van Dominic Zeeman net naast schoot en luttele minuten later werd een prima aanval net voorlangs geschoten. Ondanks de vele mogelijkheden voor Marken was de thuisploeg wel steeds dreigend en hing ook de 2-0 in de lucht en dat zou in de slotfase gebeuren ook. Een minuut of 20 voor het einde van de wedstrijd werd Ramon Veerman, vizier stond niet op scherp, naar de kant gehaald en mocht Rick Boes zijn opwachting maken wat overigens niet het beoogde doel haalde. De wedstrijd bleef heen en weer golven en ging de thuisploeg in de 71ste minuut alleen op keeper Jeffrey Koreman af die de bal tot corner tikte en werd uit een aanval van Marken door Jeffrey Schilder voorlangs geschoten. Een minuut later was de thuisploeg weer dichtbij een doelpunt met een schot vanaf de rechter kant die naast en over ging. Een kwartier voor tijd werd Rene Commandeur alleen voor de keeper gezet maar zijn schot was te zacht om de keeper van Blauwwit te verschalken en de verdiende gelijkmaker aan te tekenen. In de 83ste minuut viel dan toch het doek voor Marken, uit een snelle counter werd door Donovan Mijnals van dichtbij de 2-0 op het scorebord gezet. Twee minuten later werd de wedstrijd definitief beslist in het voordeel van de thuisploeg, balverlies bij het uitverdedigen werd genadeloos afgestraft door Erwin Smajic en de 3-0 en tevens eindstand was een feit. In de slotminuten was Rick Boes nog wel dicht bij de eretreffer maar kwam net iets tekort bij een voorzet van Jeffrey Schilder. Na twee minuten blessuretijd floot de scheidsrechter voor het einde van deze zeer enerverende wedstrijd maar stond Marken ook nu weer met lege handen ondanks de vele zeer goede mogelijkheden. In uitwedstrijden is er nog geen punt gepakt na drie wedstrijden maar in thuiswedstrijden staat de ploeg op negen uit drie en zaterdag a.s. staat de thuiswedstrijd tegen Arsenal ASV op het programma, aftrap is om 14,30 uur.
    Met vriendelijk sportgroet, Aris Uithuisje sr