• Marken verliest thuis van ZOB

Met dezelfde opstelling als vorige week, alleen Melvin en Sebastiaan waren van positie gewisseld, moest er vandaag aangetreden worden tegen het sterke ZOB (vorige week pas de eerste verliespunten). Vanaf de aftrap was direct duidelijk waarvoor de gast uit Zuidoost Beemster naar Marken waren gekomen en dat was drie punten. Zoals al gememoreerd begon ZOB ijzersterk aan dit duel en speelde Marken de eerste tien minuten volledig van de mat met uitstekend combinatievoetbal. Bijna vanaf de aftrap al direct dreiging op het doel van Yort Willems en in de 4de minuut een snoeihard schot van dichtbij tegen de onderkant van de lat. Het was dus in feite wachten op de eerste goal in die viel dan ook al in de 8ste minuut. Een diepe bal door de midden werd prima voor de goal gespeeld en simpel binnen getikt 0-1 door Kevin Grent. Pas in de 10de minuut zette Marken zijn eerste en tevens prima aanval op en dat was ook direct een kentering in de wedstrijd. Nog net binnen het kwartier spelen kwam de thuisploeg op gelijke hoogte, matig verdedigen van ZOB werd door Jeffrey Veerman afgestraft met een intikkertje 1-1. Mede door deze goal kwam Marken wat beter in het spel en was ZOB wat aangeslagen maar tot uitgespeelde kansen leidde dat niet. Nog binnen het halfuur spelen kopte Ramon Visser een bal uit het lege doel en brak Erik Teerhuis bijna door de verdediging en schoot Jeffrey van dichtbij over de goal. De wedstrijd ging redelijk gelijk op met prima veldspel van beide teams. Nadat eerst Sebastiaan in de 35ste minuut nog net over had geschoten kwam ZOB vier minuten laten wederom op voorsprong. Stephan Plat kreeg een voorzet niet goed weggekopt waardoor de bal over de uit zijn doel gekomen Yort kon worden heen gekopt 1-2 door Grent, zijn tweede goal van vanmiddag. Achteraf zou dit een cruciaal doelpunt zijn voor het verloop van de wedstrijd. In de slotfase van het eerste bedrijf werd nog wel een schot van Samir Moestafa tot corner getikt, was ZOB nog een keer dreigend en ging een kopbal van Tijs Klaver maar net naast/over, maar in de stand kwam geen verandering meer.
    Na de rust kwamen beide ploegen ongewijzigd in het veld en waren er in de eerste vijfminuten twee mogelijkheden te noteren voor Marken. Jeffrey met een schot net voorlangs en Stephan zijn kopbal werd tot corner getikt. Hierna was het de beurt aan de gasten met een bal van de lijn gekopt door Jan Pieter van der Vis en een afgekeurde goal wegens buitenspel. Beide ploegen speelden iets minder dan voor de thee waarbij ZOB de iets betere ploeg was. Voor beide doelen gebeurde er niet veel, ZOB speelde wat behoudender en Marken loerde op uitbraak mogelijkheden. Een kwartier voor tijd werd de wedstrijd definitief beslist, een snelle counter vanaf de eigen helft werd simpel afgerond 1-3 door opnieuw Grent. Een paar minuten later ging ZOB alleen op de keeper af zonder resultaat. Een afstandsschot van Sebastiaan werd met de nodige moeite tot corner verwerkt. Marken was op in de slotfase en ZOB speelde weg is weg om de voorsprong veilig te stellen. Twee minuten in blessuretijd werd het zelfs nog 1-4 door Nigel Schaasberg die werd ingeleid door balverlies op het middenveld en afgerond met een counter. Hierna floot de uitstekende fluitende scheidsrechter voor het einde van deze ondanks de grote nederlaag prima wedstrijd. De uitslag was geflatteerd maar een verdiende overwinning voor onze gasten uit Zuidoost Beemster. Volgende week geen competitie of beker verplichtingen en over twee weken uit tegen laagvlieger Opperdoes.
    met vriendelijk sportgroet, Aris Uithuisje sr