• Bij Marken ontbrak de hoofdtrainer op de bank wegens verplichtingen elders dus namen de assistenten de honneurs waar. Tevens waren diverse spelers afwezig waardoor de basis opstelling weer iets gewijzigd was, nog geen enkele keer met dezelfde basis gespeeld. Marken zou om door te kunnen bekeren met redelijke hoge cijfers van Spirit’30 moeten winnen, die overigens afgelopen zondag van Zaanlandia hadden gewonnen, en dan zou Zaanlandia van Monnickendam moeten verliezen.  De thuisploeg begon redelijk aan deze partij die onder leiding stond van de heer T. van Waveren. In de eerste tien minuten werden er al een aantal mogelijkheden gecreëerd maar helaas niet werden benut wat Marken gedurende de wedstrijd ook zou opbreken. Na deze periode was Spirit voor het eerst dreigend met een snelle uitbraak. In de 12de minuut kwam Spirit op een 0-1 voorsprong toen balverlies van Arno Boes met een diagonaal schot werd afgestraft door Rob Reus. Twee minuten later was Arno Boes dichtbij de gelijkmaker maar zijn schot van dichtbij ging maar net naast. Marken liet redelijk veldspel zien maar voor het doel ontbrak het aan scherpte en de gasten loerde steeds op snelle uitbraken wat niet echt voor gevaar zorgden. Nog net binnen het halfuur spelen kwam Spirit volledig tegen de veldverhouding in op 0-2, een voorzet vanaf de rechterkant werd wederom door Rob Reus tegen de touwen gewerkt. Marken bleef redelijk spelen en zette Spirit vast op de eigen helft en kreeg nog goede mogelijkheden met Arno Boes en Ramon Veerman om iets aan de score te doen. Vijf minuten voor de thee kroop Marken door het oog van de naald toen Spirit van zeer dichtbij tegen de onderkant van de lat schoot. Voetballend zag het er voor wat Marken betreft allemaal best wel redelijk uit maar op het scorebord stond een 0-2 achterstand.

Na de thee bleef Rene Commandeur achter in de kleedkamer en kwam Luke de Waart in het veld waardoor Jeffrey Schilder de rechtsback positie weer innam. Deze omzetting leverde al snel twee zeer goede mogelijkheden op en de aansluitingsgoal in de 51ste minuut.  Een prima voorzet vanaf de linkerkant door Luke de Waart werd door Sebastiaan Peereboom bij de tweede paal tegen de touwen geschoten 1-2. Een paar minuten later ging Luke de Waart alleen op de keeper af voor de gelijkmaker maar lukte helaas net niet. Rond het uur spelen werd Roy Honingh volledig vrij gezet bij de 2de paal uit een prima voorzet van de goed spelende Ramon Veerman maar ook hij kreeg de bal niet tegen de touwen. Marken was weliswaar de iets bovenliggende partij maar het ontbrak eraan om de kansen te benutten. In de 64ste minuut werd de wedstrijd bijna vroegtijdig beslist maar Jeffrey Koreman maakt de uitbraak van Spirit met een bal op de voet onschadelijk. Hierna volgde weer een aantal prima aanvallen van Marken met scoringsmogelijkheden maar gescoord werd er niet. Na driekwart van de wedstrijd kwam Tijs Klaver in het veld voor Arno Boes en bleef het zoeken naar de gelijkmaker. Vijf minuten voor het einde werd de wedstrijd definitief beslist, balverlies op het middenveld werd met een counter genadeloos afgestraft door Joost Schoonen 1-3.  Dit was waarschijnlijk ook het grote verschil vanmiddag, Marken liet redelijk veldspel zien en Spirit was uiterst effectief. Maurice Gerritsen mocht in de slotfase Ramon Veerman, gele kaart, nog even vervangen maar aan de stand veranderde niets meer. Met drie

verloren bekerwedstrijden is de ploeg uiteraard uitgeschakeld maar ook Zaanlandia werd uitgeschakeld door de verlies partij (0-3) bij Monnickendam. Volgende week start de competitie.

Zaterdag 21 september a.s. start de competitie met de uitwedstrijd tegen ASV Arsenal, aanvang 14.30 uur.