• Marken pakt derde thuiszege op rij

Met dezelfde basis elf werd er vandaag afgetrapt tegen het iets hoger op de ranglijst staande AMVJ. Arno Boes ontbrak bij de groep wegens een (langdurige) blessure. Beide ploegen begonnen wat nerveus en onrustig aan deze partij zonder het creëren van mogelijkheden behoudens een afstandsschot van René Commandeur die ruim naast ging. In de 16de minuut werd de wedstrijd toch een tikkeltje verrassend opengebroken, een prima voorzet vanaf de linkerkant door Roy Honingh kon simpel door Ramon Veerman worden binnen gekopt 1-0. Een kleine tien minuten later brak Ramon Veerman door de verdediging maar stond kennelijk buitenspel en werd afgevlagd. Een minuut later waren de gasten uit Amsterdam zeer dreigend met een schot vanaf de linkerkant die tot corner werd getikt. Marken leek rond het halfuur s elen iets dreigender met lange ballen maar zonder mogelijkheden te creëren. In de 33ste minuut was AMVJ dichtbij de gelijkmaker maar Jeffrey Koreman kon de bal tot corner tikken, pas de tweede van de wedstrijd en tevens laatste. Marken speelde in de slotfase te slordig met veel slechte passes en daardoor veel balverlies. Het was wachten op de gelijkmaker en die viel dan ook in de 41ste minuut. Moamar Heereveen schoot de bal diagonaal tegen de touwen 1-1. In de slot minuut nog een vrije trap op randje zestien vanaf de linkerkant door Leon Schipper die ver over ging.
    Marken kwam ongewijzigd uit de kleedkamer. Ondanks dat Marken in de begin fase twee goede mogelijkheden kreeg, voorzet Jeffrey Schilder waaruit René Commandeur net naast schoot en een lob van grote afstand door Jeffrey Schilder die ver over het lege doel ging kwam AMVJ in de 57ste minuut op voorsprong. Een voorzet vanaf de rechterkant kon door de volledig vrijstaande Thijs de Graaff worden binnen geschoten 1-2. Drie minuten later ging een diagonaal schot van de gasten nog vrij ver over maar in dezelfde minuut maakte Marken gelijk. Een voorzet van weer Jeffrey Schilder werd door René Commandeur diagonaal tegen de touwen geschoten 2-2, Snel hierna was Ramon Veerman weer bijna door de verdediging heen en in de 64ste minuut kwam de thuisploeg terecht op voorsprong. Uit een van de weinige corners, totaal drie, genomen door Leon Schipper kopte Stephan Plat bij de eerste paal de 3-2 in het doel.  Een minuut of vijf later was AMVJ zeer dreigend uit een counter na een corner van Marken. In de 70ste minuut bracht de trainer van AMVJ een dubbele wissel in om het tij te keren maar dat zou geen resultaat hebben. Rond de 75ste minuut kreeg Marken twee zeer goede mogelijkheden de wedstrijd in het slot te gooien uit een prima aanval over diverse schuiven en een Ramon Veerman die alleen op de keeper af ging. Een minuut na de wissel in de 82ste minuut, Rick Boes voor Ramon Veerman die een groot aantal keren wel of niet terecht wegens buitenspel was afgevlagd, viel de bevrijdende goal. Een voorzet vanaf rechts werd door Rick Boes bij de tweede paal binnen getikt 4-2. Categorie "gouden wissel".  Maar nog was het niet gedaan met deze zeer enerverende wedstrijd want eerste haalde Dominic Zeeman een inzet van de lijn en schoot man of the match Tijs Klaver de bal in de 88ste minuut op de lat. Vervolgens was ook Rick Boes nog dichtbij zijn tweede treffer en schoot Jeffrey Schilder in de 90ste minuut net voorlangs. In de blessuretijd, 90+1, wisselde Marken nog twee spelers respectievelijk Erik Teerhuis en Sebastiaan Pereboom voor Roy Honingh en Leon Schipper, licht geblesseerd na het vele verrichte arbeid.  Trouwens de hele groep had keihard gewerkt aan het resultaat en bleef ook nu in de derde thuiswedstrijd de punten op Marken. Voorafgaand aan de vijfde speelronde stond Monnickendam fier aan kop, 4 gespeeld 12 punten, maar na afloop van deze speelronde staan er negen ploegen op 4 punten van elkaar waaronder Marken op de vijfde plaats met negen punten. Kan nog een hele leuke interessante competitie worden.
    Met vriendelijk sportgroet, Aris Uithuisje sr