• Marken onderuit op Volledam

Voor de "uitwedstrijd" tegen de buren aan de overkant van het water had Marken gekozen voor het OV en wel per Marken Express. RKAV Volendam zit weer volop in de strijd voor het kampioenschap van de eerste klasse mede omdat directe concurrent ARC de laatste weken erg veel punten morst. Derhalve een zware klus voor SV Marken, thuis 4-4, tegen deze zeer begaafde technische ploeg. Voor Marken belangrijk om ze niet te laten voetballen en ver van de goal af te houden met een dubbel verdedigingsblok. De eerste dreiging was voor Marken in de 9de minuut toen een prima uitbraak wegens buitenspel werd afgevlagd. Een paar minuten later was het de beurt aan Volendam maar de prima aanval werd op de lijn gekeerd door Sebastiaan Peereboom. De wedstrijd was redelijk in balans met wat dreiging over en weer. Rond de 20ste minuut ging een voorzet van Leon Schipper vanaf de rechterkant maar net naast gevolgd door een doelpoging van Youran Burggraaf. Precies na een halfuur spelen kwam de thuisploeg bijna op voorsprong, een afstandsschot werd door Yort Willems tot corner getikt. Een kleine tien minuten later weer een prima doelpoging van Volendam met nu een diagonaal schot vanaf de rechterkant die door Yort Willems met de voet uit het doel werd gewerkt. Het slotakkoord was voor Marken met een afstandsschot van Leon Schipper die net over de goal ging. Al met al had Marken met  de gekozen speelwijze prima stand gehouden en Volendam ver van de goal kunnen houden en zelfs nog af en toe druk naar voren kunnen zetten met bijvoorbeeld de mee opkomende René Commandeur.
    Marken kwam na de thee ongewijzigd binnen de lijnen en bij de thuisploeg was één wissel ingebracht. Marken  was in de eerste minuut direct dreigend door een kopbal van Jan Pieter van der Vis uit een voorzet vanaf de rechterkant. Even later was het weer de beurt aan Volendam toen een intikker van dichtbij uitstekend werd gestopt door Yort Willems die nu al een paar uitstekende reddingen had verricht. Met eerst nog mogelijkheden over en weer drukte Volendam Marken toch steeds verder in de verdediging maar het bleef bij afstandsschoten. Pas in de 70ste minuut kwam de thuisploeg op een toch wel verdiende 1-0 voorsprong, een diagonale diepe bal werd door topscorer Niels Springer met een intikker afgerond. Een kleine tien minuten later werd de doorgebroken Leon Schipper binnen het zestienmeter gebied naar de grond gewerkt maar de uitstekend leidende scheidsrechter Takacs zag daar geen penalty in. Direct na deze actie een scrimmage voor het doel van Marken maar zonder succes. In de 82ste leek Marken op gelijke hoogte te komen maar het lobje van René Commandeur viel tot verrassing van de keeper van Volendam op de paal en op de rebound reageerde de ingevallen Rick Boes te traag. Vijf minuten voor het einde van de officiële speeltijd werd de wedstrijd beslist, uit een counter op randje buitenspel maakte Niels Springer zijn tweede goal met een diagonaal schot van dichtbij door de benen van keeper Yort Willems 2-0. Twee minuten later was het weer raak en werd de eindstand op het scorebord gezet. Een voorzet vanaf de linkerkant dwars door de verdediging heen werd bij de tweede paal door Eric Veerman simpel binnen geschoten 3-0. Prima wedstrijd van Marken maar wederom zonder resultaat.
    Mt vriendelijk sportgroet, Aris Uithuisje sr