• Marken onderuit in seizoensouverture

Na een voorbereiding van 5 weken inclusief de drie bekerwedstrijden moest er vandaag aangetreden worden     voor de eerste competitiewedstrijd uit tegen BOL. Vorige week een matige generale in het bekertoernooi kon Marken vandaag aantreden met de sterkst mogelijke groep, Peter Bakker en Rene Commandeur ontbraken wegens vakanties. Marken begon goed aan de wedstrijd met een schot van Jeffrey van de rechterkant die tot corner werd verwerkt en een voorzet van Ramon die maar net over het doel werd getikt. Een veelbelovende start die werd bekroond met een doelpunt na een kwartiertje spelen. Kevin probeerde het met een schot van buiten de zestien waarop de boomlange keeper van BOL het antwoord schuldig bleef 0-1. tot aan deze korte fase van de wedstrijd een verdiende voorsprong. Vrij snel na deze opsteker kantelde de wedstrijd volledig want de thuisploeg nam de wedstrijd volledig over. Met lange diepe ballen en snelle aanvallers kregen zij in de volgende tien minuten spelen zeker drie zeer goede mogelijkheden om de wedstrijd volledig naar zich toe te trekken, mede door goed keeperswerk van Yort gebeurde dat gelukkig niet. Marken speelde in deze fase zeer moeizaam en pas net binnen het halfuur spelen waren zij met een schot van Samir dichtbij een tweede goal. De wedstrijd verliep verder redelijk gelijk op met weinig mogelijkheden over en weer. Een minuut of zes voor de thee kwam de thuisclub volledig onnodig op gelijke hoogte. Het begon met een ingooi bijna op de achterlijn die uiteindelijk voor het doel kwam en simpel kon worden binnen getikt door miscommunicatie in de achterhoede 1-1. In de slotfase was eerst BOL nog gevaarlijk met een schot van de zijkant, prima gekeerd door Yort, en schoot Kevin van de zijkant op de paal/voet van een speler. In de stand kwam voor de thee geen verandering meer en konden we terug kijken op een heel wisselend eerste bedrijf met alle kansen op resultaat nog open.
    Marken startte ongewijzigd aan het tweede bedrijf en binnen 3 minuten spelen stond de 2-1 op het scorebord. Een op het oog houdbaar schot ging net binnen de paal onder de keeper door in de goal !!!. Een slecht voorteken mede door een zeer matige en slappe start van Marken en binnen tien minuten werd dit uitgedrukt in de score. Een te makkelijke voorzet, eenvoudig uitgespeeld op de achterlijn, werd simpel binnen getikt 3-1 en hier was de wedstrijd natuurlijk nog niet gespeeld maar moeilijk zou het wel worden om hier nog punten te sprokkelen. Marken probeerde het wel maar kreeg geen grip op de wedstrijd mede door het vele balverlies en slechte passes en te weinig bezieling. Halverwege de tweede helft kon de ingevallen Sebastiaan voor Stephan de bal maar net voor de lijn keren anders was de wedstrijd al vroegtijdig beslist. Een paar minuten later brak Kevin alleen door en had weinig geluk met zijn lobje die op de lat terecht kwam. Marken kon maar geen vuist meer maken en na een mogelijkheid van Guido uit een voorzet van Jeffrey besliste BOL de wedstrijd. Wederom werd de verdediging van Marken, wel door een prima spits, uitgespeeld en werd de 4-1 tegen de touwen geschoten. Hierna nog wel een schietkans van de zeer matig en onopvallend spelende Arno maar verder kwam Marken niet. BOL was nog wel een keer zeer dichtbij een doelpunt maar volledig vrij voor de goal werd de bal naast geschoten. Natuurlijk een zeer teleurstellende middag betreffende het behaalde resultaat, kansloze nederlaag, maar meer nog het voetballen op zich, er zit te weinig progressie in ten opzichte van de eerste oefenwedstrijd. Er is dus voor de trainer maar zeker voor de groep in zijn geheel nog veel werk aan de winkel om in dit seizoen nog een rol van betekenis te kunnen zijn. Meedraaien bovenin en een periodetitel
    Met vriendelijk sportgroet, Aris Uithuisje sr