• Marken hard onderuit bij WV-HEDW

Voor Marken stond er vanmiddag eigenlijk niets meer op het spel, behalve zo hoog mogelijk eindigen op de ranglijst, maar voor de tegenstander WV-HEDW des te meer. Mede afhankelijk van de uitslagen op de andere velden, BOL - ZOB, doen zij nog volop mee voor het kampioenschap. Ruim een kwartier na de aftrap waren wij bij de wedstrijd aanwezig, dit i.v.m. de festiviteiten en verkeersopstopping op het complex Middenmeer. In de beginfase kreeg Marken twee goede mogelijkheden om de score te openen en ook de thuisploeg was in de mogelijkheid dit te doen. Nog net binnen het halfuur spelen kwam WV-HEDW op een 1-0 voorsprong, een diagonaal schot verdween in de uiterste hoek en leek niet onhoudbaar. Een minuut of zes later was het alweer raak toen de bal op het oog simpel tegen de touwen werd gewerkt en de 2-0 een feit was. Een kleine tien minuten voor de thee kreeg Jeffrey Veerman een prima mogelijkheid om de aansluitingstreffer te scoren. De thuisploeg moest voor de rust al noodgedwongen een wissel speler inbrengen wegens een blessuregeval. In de stand kwam geen verandering meer voor de thee, daar waren ook geen mogelijkheden toe.
    Na de rust kwam Rick Boes in het veld voor Sebastiaan voor meer stootkracht naar voren. Maar al snel, in de 48ste minuut, viel de derde goal voor de thuisploeg. Een schitterend schot vanaf de zijkant verdween in de kruising, 3-0, en hiermee was in feite de wedstrijd gespeeld. Een paar minuten later was er alweer dreiging op de goal van Marken maar nu redde Peter Visser uitstekend op een schot van dichtbij. Net binnen het uur spelen werd Youran Burggraaf in het veld gebracht voor Michiel Appel voor meer fysieke strijd. WV-HEDW bleef duidelijk de bovenliggende partij en Marken kwam vrijwel niet aan opbouwen of het creëren van mogelijkheden toe. In de 65ste minuut kreeg WV een vrijetrap te nemen op het randje van de zestien die feilloos werd benut, 4-0, en twee minuten later stond de 5-0 op het scorebord. Direct na deze goal bracht de trainer van de thuisploeg een dubbele wissel in het veld om spelers te sparen voor het mogelijke kampioensduel van volgende week. Een kwartier voor het einde van de wedstrijd werd het zelfs nog 6-0 met een schuiver van dichtbij in de verre hoek. Hierna gebeurde er vrijwel niets meer, de thuisploeg hoefde niet en bij Marken ontbrak de kracht volledig deze middag om er nog iets van te maken. Voor het zeer matig spelende Marken, tweede helft, was deze voor het kampioenschap spelende ploeg deze middag een maatje te groot.
    Volgende week moet de beslissing van wie er kampioen wordt vallen, waarvoor na het gelijke spel BOL-ZOB, drie ploegen in beeld zijn. Ook is de tweede rechtstreekse degradant nog niet bekend en ook de derde periode kampioen is nog niet beslist. Volgende week speelt Marken zijn laatste competitie wedstrijd thuis tegen OSV. De wedstrijden voor de nacompetitie staan gepland op 20 mei (thuis) en 27 mei (uit) en zeer waarschijnlijk wordt dit een ploeg uit 1A. Volgende week na half vijf zou dat allemaal duidelijk moeten zijn.
    Met vriendelijk sportgroet, Aris Uithuisje sr