• Lastig te accepteren nederlaag

Even over halfdrie werd afgetrapt tegen de ons bekende zeer sterke tegenstander WV-HEDW uit Amsterdam die met een eigen bus naar Marken waren gekomen (altijd gezellig na de wedstrijd op het voormalig schiereiland).
    In de basisopstelling waren een paar mutaties doorgevoerd, Erik Teerhuis was hersteld van zijn lichte blessure, Ramon Visser centraal in de verdediging en Cornelis Vlasbloem centraal op het middenveld. Marken begon zoals verwacht behoudend aan deze wedstrijd met veel mensen achter de bal en met een spits en gaf zo weinig weg. Na een kwartier spelen was er voor het eerst lichte druk op de goal van Marken door het goed voetballende WV-HEDW uit Amsterdam. Een paar minuten later waren zij dichtbij de  openingsgoal toen een snelle aanval over de linkerkant maar net voorlangs werd geschoten. In de fase hierna waren er nog twee zeer dreigende aanvallen te noteren van de gasten uit Amsterdam maar resultaat leverde dit niet op. Marken bleef prima overeind en de wedstrijd in evenwicht en zocht na een halfuur spelen de aanval voorzichtig iets meer op zonder de dreiging van counters uit het oog te verliezen. Pas in de slotfase was WV-HEDW met een aanval door de midden een keer dreigend maar dit gevaar werd prima afgestopt. De thuisploeg had in het eerste bedrijf redelijk weerstand geboden tegen het goed aanvallend voetballende WV-HEDW en betrekkelijk weinig kansen of mogelijkheden weggeven.
    Marken begon ongewijzigd aan het tweede bedrijf, er was ook geen reden om te wisselen, en de hand van de "nieuwe" hoofdtrainer leek zichtbaar en tot op heden succesvol. Een minuut of zes na de thee een vrijeschiet      kans vanaf de rechterkant door de gasten die uitstekend werd gestopt door doelman Yort Willems. Een minuut of vijf later een scrimmage voor het doel van Marken maar ook nu kwam Marken er zonder kleer scheuren vanaf. Net binnen het uur spelen werd de eenzame spits Rick Boes vervangen door de fysiek sterke Youran Burggraaf die al een helft in het tweede had gespeeld. De wedstrijd was redelijk in evenwicht en Marken zocht steeds iets meer de aanval met de dreiging van snelle counters van WV-HEDW. In de 72ste minuut de eerste echte dreiging van Marken uit een schot van Youran Burggraaf uit de draai dat geblokt werd. Snel hierna een dubbele wissel bij WV-HEDW om weer meer grip op de wedstrijd proberen te krijgen. Maar het was de thuisploeg die een paar minuten later dichtbij de openingsgoal was toen Kevin Giele uit een assist van Leon Schipper over schoot. Een minuut later was het weer de beurt aan de gasten maar ook nu bracht Willems redding door de bal met de benen vooruit weg te werken. In de 82ste minuut schoot Kevin Giele gevaarlijk voorlangs en vier minuten later maakte Yort Willems een counter van WV-HEDW onschadelijk door (erg) ver uit zijn doel te komen. De officiële speeltijd was inmiddels verstreken en leek Marken met veel inzet tegen een goed voetballende ploeg een (verdiend) punt aan deze wedstrijd over te houden. Maar in de 2de minuut van de blessuretijd viel de goal toch in het voordeel van de gasten, de ingevallen Timo Boot gleed de bal, leek sterk op een overtreding op Willems, van zeer dichtbij binnen 0-1. Zo zie je maar dat wanneer je onderin staat het kwartje steeds de verkeerde kant op valt, ook nu weer. Ver in de blessuretijd kreeg de ingevallen Jan Pieter van der Vis nog een kopkans om alsnog een punt aan deze wedstrijd over te houden. Pas na 100 minuten en 16 seconden floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd. In deze extra tijd had hij Marken nog wel "getrakteerd" op 3 gele kaarten, totaal 6 stuks, die hoofdzakelijk ontstonden door irritatie en teleurstelling over het resultaat, wat zeer begrijpelijk was. Ondanks de nederlaag konden we terug kijken op een prima wedstrijd waarin de thuisploeg zeer veel strijd had geleverd.