• Humphries? Littler? Nee, Luke de Waart!

Onze vaste verslaggever was om gezondheidsredenen niet aanwezig bij de wedstrijd FC Purmerend - SV Marken.

Aris, vanaf deze plaats alle beterschap toegewenst!

Het was nog een tijdje onzeker of de wedstrijd doorgang kon vinden. Normaal speelt FC Purmerend haar thuiswedstrijden op natuurgras. Door een regel binnen de KNVB dient men wanneer het natuurgrasveld onbespeelbaar is, indien mogelijk, over te stappen op een kunstgrasgeveld. Dat was mogelijk en daarom ging deze wedstrijd wel door.  Alle andere wedstrijden in de Derde Klasse B  werden deze zaterdag afgelast.

SV Marken kwam met een goed gevoel uit de winterstop, een geslaagd trainingskamp in Dusseldorf hielp daar zeker aan mee. Het was nu zaak dit in punten om te zetten in de lastige uitwedstrijd in Purmerend Weidevenne.

In de eerste helft had FC Purmerend in eerste instantie het beste van het spel en de beste kansen, maar doelman Jonathan Waterberg stond weer goed te keepen. Naarmate de wedstrijd vorderde kreeg SV Marken meer grip op de wedstrijd, kreeg ook mogelijkheden, vooralsnog zonder te scoren. Dit veranderde toen Luke de Waart in de 24e miniuut een vrije trap binnenschoot, zodat SV Marken, verdiend of niet maar wel zeker, met 0-1 voor kwam.  Aan deze stand kwam tot de rust geen verandering en na een minuut blessuretijd floot scheidsrechter Jeroen Groenwold uit Heemskerk de eerste helft af.

Kort na rust kwam SV Marken op 0-2 toen opnieuw Luke de Waart scoorde, de minuut was zevenenveertig. Deze voorsprong zou SV Marken een goed gevoel moeten geven en dat leek ook het geval te zijn. Er werden flinke kansen gecreeerd, alleen werden die allemaal gemist, waardoor FC Purmerend in de wedstrijd bleef. En wat je dan vaak ziet, de ongeschreven wet in de voetballerij, dan scoort de tegenstander wel. Deze wedstrijd was hier geen uitzondering op en invaller Jordan Verdonk was de 'dader' halverwege de tweede helft. Spanning dus helemaal terug en met de historie van SV Marken dit seizoen dus absoluut geen zekerheid dat de punten mee de dijk over genomen zouden worden naar het schiereiland. Na het nodige billenknijpen en vijf minuten blessuretijd bleef het gelukkig echter 1-2, waardoor SV Marken drie hele belangrijke punten mag toevoegen aan het totaal.

Volgende week speelt SV Marken thuis, dan is FC Almere de tegenstander.

Aanvang is 14:30 uur.

Komt allen!