• Het doek is gevallen,,,

Vandaag de 23ste wedstrijd van de competitie waarin het doek voor Marken zou kunnen vallen in de eerste klasse, bij verlies van Marken en winst van Vitesse Delft, zou Marken gedegradeerd zijn !!. Maar eerst moest de wedstrijd nog gespeeld worden op het prachtige en zonovergoten sportcomplex van Te Werve uit Rijswijk.
    Het was zelfs zo warm, zeker voor de tijd van het jaar, dat scheidsrechter C. Post zowel halverwege de eerste als de tweede helft een drinkpauze inlaste. Marken startte met de al weken vaste bekende opstelling vanuit een gesloten verdedigingsblok met opkomende backs en twee spitsen. Al in de 2de minuut was de thuisploeg Te Werve dicht bij de openingsgoal toen bij een diepe bal Yort Willems op tijd uit zijn doel kwam om het gevaar onschadelijk te maken. In de 10de minuut de tweede mogelijkheid van Te Werve met een inzet vanaf de rechterkant die wederom door Yort Willems uitstekend werd gestopt. Rond het kwartier spelen de eerste dreiging van Marken uit een afstandsschot van Leon Schipper die maar net over de goal ging. Hierna weer twee mogelijkheden van de thuisploeg maar zonder resultaat. In de 20ste minuut had Marken op voorsprong kunnen / moeten komen toen René  Commandeur een prima voorzet vanaf de rechterkant niet tussen de palen kreeg.  Ondanks dat de thuisploeg meer de aanval zocht bleef Marken toch redelijk eenvoudig overeind, tot de 32ste minuut. Balverlies bij een ingooi op de helft van de tegenstander werd met een diepe diagonale pass vanaf de linkerkant bij de tweede paal door Farid Overman binnen geschoten 1-0. Twee minuten weer een prima mogelijkheid voor Marken om op gelijke hoogte te komen, een diagonaal schot van Youran Burggraaf werd met moeite gestopt door de keeper van Te Werve. Maar in de 35ste minuut werd de wedstrijd in feite al vroegtijdig beslist, Balverlies en matig verdedigen werd genadeloos afgestraft door Jael Paas en de 2-0 en tevens eindstand stond op het scorebord. In de slotfase werd eerst nog een kopballet(je) van Te Werve overgetikt en lobde de doorgebroken Youran Burggraaf net over de goal. Al met al toch een onnodige achterstand maar met wel veel onnodig balverlies. Na twee minuten, erg weinig, extra tijd floot scheidsrecht Post voor de rust.
    Marken kwam na de thee ongewijzigd binnen de lijnen om zo mogelijk nog iets aan de achterstand te doen. Het eerste kwartier gebeurde er vrijwel niets voor beide doelen behoudens een diagonaal schot vanaf de rechterkant van Te Werve die ver over ging. Het was natuurlijk ook de warmte en het kunstgrasveld dat hier debet aan was en daarbij hoefde de thuisploeg niet zo nodig meer en Marken ontbreekt het aan aanvallende krachten. Net na een goed uur spelen was Te Werve dreigend met een diagonaal schoot net voorlangs. Hierna was het weer de beurt aan Marken, het diagonale schot van Jan Pieter van der Vis ging net voorlangs en de vrije trap van Leon Schipper van grote afstand ging net naast. In de 72ste ging Te Werve alleen op Yort Willems af maar weer was hij niet te verschalken. Een goed kwartier voor het einde van de officiële speeltijd bracht de trainer van Marken        een dubbele wissel in het veld, Melvin Uithuisje verving Erik Teerhuis en Stephan Plat kwam in het veld voor Sebastiaan Peereboom en werd Dominic Zeeman meer naar voren gestuurd. In de slotfase kregen beide ploegen nog wat mogelijkheden maar in de stand kwam geen verandering meer. Nadat bekent werd dat Vitesse Delft in de slotfase de overwinning had gepakt was voor Marken degradatie een feit. Met vriendelijk sportgroet, Aris Uithuisje sr