• Eerste kwartier nekt SV Marken

Vandaag stond er een (zeer) zware klus op het programma en wel thuis tegen koploper ARC dat met zes punten voor stond op de tweede plaats.
    Zelden zal een wedstrijd sneller beslist zijn dan deze. Binnen 17 minuten lagen er al vijf goals in het netje achter doelman Dennis Boes en was de wedstrijd gespeeld. Binnen één minuut, om precies te zijn 33 seconden, stond de 0-1 op het scorebord, een diepe bal over de rechterkant van ARC werd in het zestienmeter gebied om de uit zijn doel gekomen Dennis Boes heen gespeeld en simpel binnen getikt door topscorer in de eerste klasse Stefan den Horder. Vier minuten later een diagonale vrijetrap vanaf de linker kant die volledig vrij staand door Derek Prins werd binnen gekopt 0-2. Nadat eerst nog een aanval van ARC was het in de achtste minuut alweer raak, een identieke aanval als bij de eerste goal werd nu binnen gewerkt door Huib Oversloot 0-3. De thuisploeg kwam in het gehele spelbeeld niet voor met als gevolg dat in de twaalfde minuut een afstandsschot van ARC maar net naast ging en twee minuten later de 0-4 van 16 meter afstand in de kruising werd geschoten door wederom Stefan den Horder. Maar de gifbeker was nog niet leeg want in de zeventiende minuut stond de 0-5 op het scorebord. Balverlies van Ramon Visser op het middenveld werd genadeloos afgestraft door Stefan den Horder, zijn derde goal vanmiddag, uit een voorzet vanaf de rechterkant. Direct na deze goal greep de trainer van Marken in en werd Visser naar de kant gehaald en vervangen door Dominic Zeeman. Hierna kreeg Marken de eerste mogelijkheid uit een afstandsschot van René Commandeur door doelman Balk tot corner werd verwerkt. Een minuut of tien later een voorzet vanaf de linkerkant door Kevin Giele die bijna in eigen doel werd geschoten, maar Balk liet zien waarom hij pas negen keer is gepasseerd dit seizoen. Rond het halfuur spelen werd linker middenvelder Melvin Uithuisje vervangen door Sebastiaan Peereboom. Mede omdat ARC wat gas terug nam maar ook omdat het team van SV Marken wat beter stond, leek de thuisploeg iets meer controle over de wedstrijd te krijgen al was deze gezien de stand natuurlijk allang gespeeld. Maar ondanks dat bleef ARC grote mogelijkheden creëren, eerst een redding op de lijn door Dominic Zeeman, even later een schot van dichtbij tegen de onderkant van de lat gevolgd door een kopbal op de paal. Met in de slotminuut nog een schot van Kevin Giele die uit het doel werd getikt. Mede door de zeer matige start en met een te opportunistische opstelling was de wedstrijd al in een zeer vroeg stadium definitief beslist.
    Na de thee kwam Marken met dezelfde spelers in het veld waar het voor de rust mee was gestopt en ARC kwam ongewijzigd in het veld maar zou de drie toegestane wissels in de loop van het tweede bedrijf inbrengen. Een kleine tien minuten na de thee wat dreiging van Marken op het doel van ARC toen uit een diepe bal van Leon Schipper Commandeur gevaarlijk voor de goal kwam. Verder gebeurde er weinig meer te beleven en was het ARC dat met veel balbezit de wedstrijd dicteerde en kon Marken hier zeer weinig tegenover zetten. In het laatste kwartier was de scherpte bij ARC er vanaf, anders had het alsnog dubbele cijfers kunnen worden. In de 76ste minuut een schot van dichtbij die Dennis Boes uitstekend keerde, een aantal minuten later een lobje op de paal en nog een uitbraak die maar net naast ging en tot slot een schot net voorlangs. Het positieve aan deze zeer dramatisch verlopen wedstrijd was dat er niet onnodig tegen kaarten was opgelopen en de ploeg bleef strijden voor wat het waard was met aanvoerder Tijs Klaver voorop die terecht als man of de match bij Marken werd uitgeroepen. Ondanks de diverse wissels en wat blessure gevalletjes trok de scheidsrechter er geen extra tijd bij en floot na 90 minuten en 10 seconden voor het einde van de wedstrijd. ARC heeft door deze overwinning de tweede periode gepakt, gefeliciteerd. Marken kan de wonden gaan likken, al is het geen schande om van de koploper en veel betere ploeg te verliezen, maar de wijze waarop geeft wel te denken voor de ploeg als de technische staf. Volgende week weer nieuwe kansen uit tegen Aalsmeer.
    Met vriendelijk sportgroet, Aris Uithuisje sr