• Drie punten waaien naar Marken

Zonder hoofdtrainer Ronald Dooijeweerd maar met zijn assistenten Arnold Teerhuis en Nico Kes op de bank werd er om half drie onder erbarmelijke omstandigheden afgetrapt tegen AMVJ op het sportcomplex “Het Looppad”. Door de zeer harde wind en windstoten tijdens buien, al vielen de regenbuien uiteindelijk mee, was het zeer moeilijk voor beide ploegen om er een leuk kijkspel van te maken. Bovendien waren de elke minuut laag overkomende vliegtuigen zeer hinderlijk voor het volgen van de wedstrijd. Bij Marken begon Jan Pieter van der Vis in de basis voor de geblesseerde Stephan Plat en kreeg Rick Boes de voorkeur boven Ramon Veerman.
    De thuisploeg leek iets beter met de omstandigheden om te kunnen gaan en kreeg rond het kwartier de eerste mogelijkheden om de score te openen. Na ruim een kwart van de wedstrijd zette Marken iets meer druk naar voren wat resulteerde in een paar prima aanvallen en mogelijkheden de score zelf te openen. Het eerste bedrijf leek zonder goals te worden afgesloten maar niets was minder waar. Exact na 45 minuten spelen werd een prima aanval over de linkerkant in tweede of derde instantie door Arno Boes van dichtbij tegen de touwen geschoten en 0-1 en tevens rusttand was een feit.
    Marken kwam ongewijzigd uit de kleedkamer en de weersomstandigheden leken iets verbeterd met zelfs een zonnetje erbij. De wedstrijd ging gelijk op zonder dat het mogelijkheden van beide kanten werd gecreëerd. De trainer van AMVJ besloot na een kwartier spelen een dubbele wissel in te brengen om meer grip op de wedstrijd te krijgen maar uiteindelijk zou dit niet lukken. Rond de twintigste minuut na de thee was Marken dichtbij een verdubbeling van de score. Leon Schipper zette met een stiftbal Rick Boes alleen voor de keeper maar zag zijn schot met moeite door de keeper van AMVJ tot corner worden getikt.. Een minuut later schoot Arno Boes uit de derde corner op rij maar net voorlangs. Kort hierna een was AMVJ dichtbij de gelijkmaker met een schot vanaf de linkerkant in de korte hoek die uitstekend werd gestopt door Jeffrey Koreman. In de 72ste minuut werd Leon Schipper, was kort hiervoor zwaar aangeslagen geweest, naar de kant gehaald en vervangen door Ramon Veerman. Een kleine tien minuten voor het einde van de wedstrijd kwam Marken goed weg toen een schot van dichtbij, Roy Honingh werd de enige keer in de tweede helft uitgespeeld, maar net naast het doel ging. Een paar minuten later een prima aanval opgezet door Arno Boes die verlengd werd door Rick Boes maar helaas niet werd afgerond door Ramon Veerman. De thuisploeg probeerde in de slotfase inclusief vijf minuten blessuretijd nog een punt aan de wedstrijd over de houden maar Marken hield stand. Na deze extra tijd floot de uitstekend leidende scheidsrechter Nefkens voor het einde en konden we terug kijken op een moeizame middag maar wel met drie punten naar huis. Ondanks het slechte weer waren er toch nog vrij veel Marker supporters.
    Volgende week zaterdag 16 maart staat de thuiswedstrijd tegen FC Blauw-Wit Beursbengels  op het programma die gewoon om 14.30 uur begint

Met vriendelijke sportgroet, Aris Uithuisje sr