• Broodnodige zege

Na een onderbreking van liefst vier weken vandaag de eerste wedstrijd van het tweede gedeelte van de competitie, thuis tegen SV Ouderkerk.

Beide ploegen begonnen behoudend aan deze wedstrijd en het eerste kwartier gebeurde er vrijwel niets voor de beide doelen. Pas in de 17de minuut was er een schot van Luke de Waart te noteren die maar net voorlangs het doel ging. In de 21ste minuut kwam SV Marken op een 1-0 voorsprong door Maurice Gerritsen die met een zuiver schot een prima aanval afrondde. Kort hierna schoten de gasten van afstand ver over de goal in ging een vrije trap van Luke de Waart net voorlangs. Beide ploegen waren redelijk met elkaar in evenwicht. In de slotfase van het eerste bedrijf waren eerst de gasten dreigend met een schot van dichtbij die prima werd gestopt door keeper Waterberg. Verder speelde Luke de Waart een uitbraak niet goed uit, een aantal spelers vrij voor de goal, en kopte Ricardo Zeeman volledig vrijstaand uit een vrije trap net over de goal. Al met al een weinig spectaculaire eerste helft met een corner verhouding van zes tegen drie.

Na de pauze bleef debutant Kelvin Molenaar aan de kant en werd vervangen door Bart Schipper. SV Marken begon zeer goed aan het tweede bedrijf met een aantal mogelijkheden de wedstrijd vroegtijdig in het slot te gooien. Direct al een uitbraak van Bart Schipper gevolgd door een uitbraak en voorzet van Luke de Waart en tot slot een schot voorlangs van Arno Boes. Rond het uur spelen was SV Ouderkerk zeer dicht bij de gelijkmaker maar de kopbal van dichtbij werd er prima uitgetikt. SV Marken bleef de meest aanvallende ploeg waarin het in de 66ste minuut dacht een penalty te krijgen toen Bart Schipper in het zestienmetergebied onderuit werd gehaald. Een paar minuten later was het wel raak, Luke de Waart werd over de linkerkant, net gewisseld van positie met Bart Schipper, de diepte ingestuurd en schoot vanaf de linkerkant de bal in de verre hoek 2-0. In de 70ste minuut werd Viggo Teerhuis vervangen door Melvin Uithuisje. Een paar minuten later stond hij aan de basis van de 3-0, een prima pass in de diepte werd afgerond door Luke de Waart. Een minuut of vijf later werd eerst nog een diagonaal schot prima gestopt maar werd uit de zoveelste corner, verhouding was nu 2-8, de 3-1 door een volley van Hidde Boonstra binnengeschoten. SV Marken stond hierna even licht onder druk met een scrimmage voor de goal en een afstandsschot die werd over de goal getikt. In de 85ste minuut leek SV Marken op een 4-1 voorsprong te komen maar uit de rebound schot Arno Boes stond Dominic Zeeman in buitenspelpositie. Twee minuten voor het einde van de officiële speeltijd mochten Julian Boes en Bram Schipper nog invallen voor Maurice Gerritsen en Luke de Waart. De wedstrijd was al gespeeld en de thuisploeg kwam niet meer in de problemen. In de 93ste minuut kwam Stijn Visser nog binnen de lijnen voor aanvoerder Tijs Klaver. Na vijf minuten extra speeltijd floot de zeer jonge scheidsrechter den Arend, wat pietluttig maar correct fluitend, voor het einde van de wedstrijd. En kon SV Marken drie zeer belangrijke punten bijschrijven om in eerste instantie directe degradatie te ontlopen en zo mogelijk vijf ploegen onzer zich te houden om ook de nacompetitie te ontlopen!

Volgende wedstrijd; Zaterdag 2 Maart uit tegen Amstelveen/Heemraad aanvang 14.30 uur

Met vriendelijke sportgroet, Aris Uithuisje sr.