• Bijna driekwartmeter over de lijn niet voldoende

Zonder hoofdtrainer Tom Brouwers, afwezig wegens privéverplichtingen, op de bank stond vandaag het uitgestelde duel tegen SV Hoofddorp op het programma. Ook deze wedstrijd begon met een minuut stilte, nu ter nagedachtenis aan het overlijden van de vader van een speler van de tegenstander. In principe was dit een zespuntenduel om een goede stap te zetten om ook de nacompetitie te ontlopen na twee prima resultaten op rij.
    Binnen tien minuten spelen kwam eerst Dominic Zeeman vrij voor de goal en uit een uitbraak van Hoofddorp vrij voor de keeper redde keeper Jonathan Waterberg uitstekend. Het verloop van de wedstrijd ging verder redelijk gelijk op. Net na een kwartier spelen schoot Arno Boes uit een voorzet van Dominic Zeeman op de kruising. Toch kreeg de thuisploeg niet echt grip op de wedstrijd en probeerde het te snel met lange ballen wat veel balverlies opleverde. Na een half uur spelen kreeg Marken de eerste en enige corner te nemen van het gehele eerste bedrijf. Ook de tegenstander kwam in het slot kwartier niet tot het creëren van mogelijkheden en al met al was het een moeizame wedstrijd.
    Marken kwam ongewijzigd uit de kleedkamer maar bleef moeizaam voetballen met veel lange ballen wat evenzoveel keer balverlies opleverde. In de 61ste minuut kwam Marken toch op een 1-0 voorsprong. Een voorzet vanaf de linkerkant van Luke de Waart werd door Melvin Uithuisje volledig vrijstaand voor de goal binnen geschoten. Halverwege het tweede bedrijf een overtreding binnen het zestienmeter gebied maar leverde geen penalty op voor Marken. In de 72ste minuut leek Marken op een 2-0 voorspong te komen uit een inzet van Dominic Zeeman maar de niet goed meelopende scheidsrechter vond dat de bal niet over de lijn was geweest. Uit foto’s van onze fotograaf bleek echter overduidelijk van wel. Een paar minuten hiervoor was Liam de Wit vervangen door Maurice Gerritsen. De wedstijd kabbelde een beetje heen en weer zonder dat er iets voor de beide doelen gebeurde. In de 84ste minuut bracht interim-trainer Stephan Plat een dubbele wissel binnen de lijnen. Arno Boes en Dominic Zeeman werden vervangen door Bram Schipper en Kelvin Molenaar. De marge was natuurlijk klein maar de overwinning leek binnen handbereik. Hoofddorp zette meer druk naar voren wat uiteindelijk resultaat opleverde. In de 94ste kopte Robbert Rooth uit de derde corner de bal bij de tweede paal binnen 1-1. Na acht minuten extra tijd floot scheidsrechter Hovinga voor het einde van deze teleurstellende en matige wedstrijd waarbij de uitslag toch misschien wel de juiste was.

Volgende wedstrijd; Zaterdag 6 April weer thuis tegen Legmeervogels aanvang 14.30 uur

Met vriendelijke sportgroet, Aris Uithuisje sr.