• Altijd weer die onderste…

Vandaag stond er wederom een zes puntenwedstrijd op het programma. Uit tegen FC Weesp dat uit zeven wedstrijden nog geen enkel punt had behaald. Juist die situatie kan voor SV Marken een valkuil zijn, hebben we al vaker in het verleden meegemaakt.
    Nadat SV Marken een paar plaagstootjes had uitgedeeld was het de thuisploeg die in de achtste minuut de 1-0 simpel tegen de touwen kon schieten door Darin Shabak. Verder was de beginfase zeer matig en moeizaam van SV Marken waarin de thuisploeg het meest dreigend was. Halverwege het eerste bedrijf een kleine opleving van SV Marken waaruit een aantal corners kwamen maar geen mogelijkheden om te scoren. Verder gebeurde er weinig, in de 32ste minuut een prima aanval van SV Marken en een kleine tien minuten voor het einde ging een vrije trap van net buiten de zestien net naast de goal. Ook de thuisploeg creëerde helemaal niets. Na een minuutje extra tijd floot de scheidsrechter voor het einde van deze troosteloze vertoning.
    SV Marken kwam ongewijzigd uit de kleedkamer en kreeg in de begin fase goede mogelijkheden om de stand gelijk te trekken. Eerst was het Bart Schipper met een schot van dichtbij en een paar minuten later een vrije schietkans van Arno Boes. Direct hierna een gevaarlijke uitbraak van de thuisploeg gevolgd door een doelpoging van SV Marken. Nog net binnen het uur spelen kwam de thuisploeg op een 2-0 voorsprong. Een terugspeelbal van Dominic Zeeman werd door keeper Jonathan Waterberg zodanig matig verwerkt wat in een penalty resulteerde. Dit buitenkansje werd door Sofyan Atijany benut met een onhoudbaar schot in de uiterste hoek. Nog geen drie minuten later kwam Weesp alleen voor de keeper maar deze situatie werd uitstekend opgelost door de keeper van SV Marken. Hierna dreiging van SV Marken maar veel verder kwam de ploeg niet. Rond de 65ste minuut bracht trainer Tom Brouwers een dubbele wissel in het veld Sebastiaan Peereboom voor Timo Zondervan en Niels van Veen voor Liam de Wit. Vier minuten later weer een dubbele wissel Job Pereboom voor Melvin Uithuisje en Maurice Gerritsen voor Viggo Teerhuis. Deze ingrepen hielpen allemaal niet want SV Marken kwam er niet beter door in de wedstrijd, mocht je ook eigenlijk niet (meer) verwachten. In de slotfase was zelfs de thuisploeg nog het meest dreigend. In de ruime extra tijd van zo’n tien minuten probeerde SV Marken nog wel iets aan deze beschamende stand te doen en kreeg daarvoor ook nog wel een aantal mogelijkheden maar het lukte niet. Al met al een zeer teleurstellende voetbalmiddag die valt onder een collectief falen van de gehele groep. Juist vanmiddag was een goed resultaat nodig om aansluiting te houden met minimaal de achtste plaats op de ranglijst. Deze plek is lijfsbehoud zonder nacompetitie.

Volgende wedstrijd; Zaterdag 2 december thuis tegen SC Buitenveldert aanvang 14.30 uur

Met vriendelijke sportgroet, Aris Uithuisje sr.