• Aanpassing tenue SV Marken

SV Marken wil een duurzame club zijn. Dit doet de club al enige tijd stilzwijgend door onder meer veel geld te investeren in thermopane glazen in de kantine, de vele zonnepanelen op het dak van de kantine en ook met een gericht, doelmatig stookprotocol in de kantine. Dit alles om energie te besparen. Ook zijn bijvoorbeeld de kranen in de toiletten zodanig ingesteld dat er niet overbodig veel water wordt gebruikt of verspild. Op den duur wil SV Marken CO2 neutraal worden, ook in het kader van de energietransitie en het op handen zijnde klimaatakkoord. Graag wil de club dit meer naar buiten tonen en uiteindelijk is besloten dit te doen door middel van de introductie van groene kousen. Groen, omdat dit de kleur van duurzaamheid is.  Onder geen beding wilde het bestuur iets veranderen aan de kenmerkende witte shirts en zwarte broeken, maar aangezien de kousen niet eenduidig worden gedragen, lag daar een mogelijkheid. Vervolgens is bij de KNVB het verzoek neergelegd of een aanpassing van het tenue tot de mogelijkheden hoort. In het diepste geheim is vervolgens de laatste weken met de KNVB overleg gevoerd over het introduceren van groene kousen in het tenue van onze club. We zijn als SV Marken verheugd te kunnen melden dat de KNVB ons daar, ook al met het oog op duurzaamheid, toestemming voor heeft gegeven. Echter, ook de leden dienen toestemming te geven. Daarom kan vanavond voor goedkeuring worden getekend in de kantine. Hiervoor zullen speciale formulieren klaarliggen. Bedoeling is dat op 20 april, tijdens het Markermeer Jeugdtoernooi, het nieuwe tenue zal worden gepresenteerd.