• Verslag sinterklaasfeest 30 november

Op 30 november was het Sinterklaasfeest bij SV Marken. Speciaal voor de spelers van de JO8, JO9-1, JO9-2 en de minipupillen zou Sinterklaas en zijn zwarte Pieten een bezoek aan de vereniging brengen.

Rond 7 uur kwamen de eerste kinderen stuiterend binnen en de spanning was van de gezichten te lezen. Zou hij nog komen en zou hij nog wat meebrengen?

Samen met de trainer van de JO9-1 (PC Schipper) gingen de kinderen Sinterklaasliedjes zingen in de hoop dat Sinterklaas zou komen. En jawel hoor, wie stonden daar stiekem vanachter de bar mee te luisteren? Twee zwarte Pietjes. En wie kwam daar van buiten aanlopen? Sinterklaas en nog twee zwarte pietjes.

Alle teams mochten even bij Sinterklaas komen. Sinterklaas wist over elk kind wel wat iets te vertellen. Dat was natuurlijk wel een beetje spannend maar ook erg grappig. Nadat Sinterklaas zijn verhaal had gedaan gingen de teams met hem en de Pietjes op de foto en kreeg iedereen een lekkere chocolade pop.

Sinterklaas vond dat alle kinderen erg lief waren geweest en goed hun best hadden gedaan met trainen en tijdens de wedstrijden. Ze hadden wel iets leuks verdiend. Daarom deelden de Pieten aan het einde van de avond aan elk kind een kadootje uit. Nadat Sinterklaas het startschot had gegeven om de kadootjes open te maken was iedereen dolenthousiast. Na nog een paar liedjes gezongen te hebben was het tijd voor Sinterklaas om naar het volgende adres te gaan.

De kinderen en ouders hebben genoten van een gezellige avond en we hopen natuurlijk dat hij ons volgend jaar weer een bezoek komt brengen.