• Verslag kick-off jeugd

    Op vrijdag 25 en zaterdag 26 augustus heeft de kick-Off 2017 voor de jeugd van SV Marken weer plaatsgevonden.

    Dit jaar werd er voor een iets andere opzet gekozen. Niet alle teams trainden op hetzelfde tijdstip en de eerste trainingen begonnen pas op vrijdag om 17:00. Dit was een goede keuze want ook dit jaar waren de weergoden SV Marken (gelukkig) goed gezind. Het was namelijk prachtig weer en zeker ‘s avonds waren de trainingsomstandigheden perfect.

    De trainers wandelden, na een welverdiende vakantie, tussen 16:00 – 16:30 het trainingscomplex binnen en begonnen met het uitzetten van de velden. Gelukkig, de honger naar de bal was niet op het vakantieadres achtergelaten.
    Om 16:30 druppelden de eerste spelers het terrein binnen. Al snel waren de teams van de JO8, JO9, MO9, JO11, MO13 en JO13 compleet. Aangezien de kids meteen het veld opgingen en een bal pakten werd maar besloten om het welkomstwoord van de Jeugd Commissie over te slaan en de trainingen direct te laten beginnen.

    De training van bovengenoemde teams duurde tot ongeveer 18:30.
    Ondertussen waren Lijs de Waart en Neeltje de Waart ook gearriveerd want dit jaar stond er patat met frikandellen of kroketten op het menu.
    Ook de vrijwilligsters, die de kids voorzien van de snacks, waren er dus toen de eerste frikandellen uit het vet sprongen begon de machine te lopen.
    Nadat alle buiken van de kids en trainers gevuld waren was het tijd voor de vrijwilligers om ook even te eten.

    Om 19:00 was het tijd voor de JO15, MO17 en JO17 om de kicksen aan te trekken. Ook voor deze groep waren dit weer de eerste trainingen. Na 1,5 uur door de trainers onderhanden genomen te zijn goten diverse spelers de bidon met water over de hoofden leeg. De eerste voetbalkilometers van het seizoen zaten er weer op.

    Ondertussen waren er door ouders tenten neergezet voor de kinderen die zouden blijven overnachten. Vanaf nu konden de kids de avond zelf invullen. En dat hebben we geweten. Tot de late uurtjes werden er nog (voetbal) spelletjes in de kantine gespeeld met de JO13 en de MO13. De meiden van de MO13 hadden daarna nog zoveel energie over dat er besloten werd om nog even naar de vuurtoren te lopen. Klasse meiden!

    Na een goed verlopen nacht moest er natuurlijk ook nog ontbeten worden. Om half acht waren de vrijwilligers van de ochtendploeg al aanwezig. Beetje bij beetje kwamen de spelertjes binnen. Sommigen zagen er, tegen alle verwachting, zeer fris uit. Anderen hadden duidelijk wat meer moeite. Het blijft een leuk gezicht wanneer de hele kantine vol zit met kinderen die gezellig zitten te ontbijten.

    Om 09:00 stond het laatste onderdeel van de kick-off op het programma. De trainers waren vrij dit onderdeel in te vullen.
    •  De JO11 en JO15 gingen trainen.
    • De MO13 en JO13 gingen onderling (gemengd) 3 wedstrijden van 20 minuten, op heel veld, tegen elkaar spelen.
    • De JO17 en MO17 gingen ook samen trainen en speelden een afsluitende voetbalpartij.
    • De JO8, JO9 en MO9 zochten elkaar op. Daar werd een 4x4 toernooitje gespeeld.

    Een kick-off kan natuurlijk niet zomaar plaatsvinden. Voor dit evenement over twee dagen moet er veel gebeuren. Het avondeten en ontbijt moet worden verzorgd door vrijwilligers. De trainers en leiders hebben vrije uurtjes moeten opnemen om vrijdag de training te verzorgen. Er moet worden schoongemaakt. Zo zijn er dus een behoorlijk aantal vrijwilligers nodig geweest om deze kick-off te kunnen organiseren. Hier willen wij graag iedereen heel erg voor bedanken. SUPER!!!

    Het belangrijkste was dat de kinderen het een toffe kick-off zouden vinden. Uit de geluiden die wij hoorden was die doelstelling gehaald.
    Wat ons betreft dus weer voor herhaling vatbaar.

    Met sportieve groet,

    De Jeugd Commissie