• Mobiele digitale wedstrijdformulier

Vanaf het komende seizoen 2017-2018 zal het (digitale) wedstrijdformulier niet meer op de laptop worden ingevuld, zoals de laatste jaren te doen gebruikelijk, maar middels een app op de telefoon. De migratie naar dit nieuwe mobiele digitale wedstrijdformulier (mDWF) is het afgelopen jaar ontwikkeld binnen Sportlink, het systeem waarin de grote sportbonden van Nederland alle zaken behartigen, zoals wedstrijd- en persoonsgegevens, ledenadministratie, tuchtzaken etc. Na een succesvolle pilot in de regio Oost is besloten dat het volledige amateurveldvoetbal overgaat op het mDWF. Eerder was de zaalvoetbaltak van de KNVB al overgestapt op het mDWF. Voordeel is onder meer dat er geen wachttijden meer zijn als de laptop of computer al gebruik is. Bovendien kan het mDWF op elk moment, op een willekeurige locatie worden ingevuld.

Om alle direct betrokken binnen SV Marken die te maken hebben met het mDWF zo beslagen mogelijk ten ijs te laten komen bij de start van de (beker)competitie is op dinsdag 29 augustus jl. een uitleg gegeven aan leiders, trainers, scheidsrechters en bestuursleden van SV Marken. Dit werd door de wedstrijdsecretaris gedaan in de kantine van SV Marken.

Na een eerste uitleg over het hoe en wat konden diverse vragen worden gesteld over de werking van het mDWF, de (on)mogelijkheden en eventuele problemen die op de weg kunnen komen. Ook werd in de wedstrijdapp geoefend met het invullen van het mDWF. Aan het eind van deze sessie ging een ieder met een goed gevoel huiswaarts en laten we hopen dat het invullen van het mDWF goed verlopen gaat!

Op 2 september worden de eerste bekerwedstrijden gespeeld, waarmee het mDWF in het hele amateurvoetbal in Nederland zijn intrede zal doen.