• Zakelijk en "simpel"

Na de overwinningen op teams die ook nog aanspraak dachten te maken op de derde plek in de eindstand moest Marken zaterdag op bezoek bij EVC. EVC vecht nog tegen degradatie en dus niet het favoriete soort tegenstander van de ploeg van coach Martin Boes. Echter na 90 minuten voetbal kon eindelijk een keer gezegd worden dat Marken makkelijk van een kelderploeg heeft gewonnen.

Hoogstaand was de wedstrijd niet. En de flinke hagelbui in de eerste helft maakte het er niet beter op. Dat was wel juist het moment dat Marken via Sebastiaan Peereboom aan de leiding kwam. Op dat moment ook wel verdiend en had voor de rust zelfs nog wel verdubbeld kunnen worden. Na de thee ging de wedstrijd snel op slot. EVC, kan het niet anders zeggen, viel zéér tegen. Marken ging hier eindelijk een keer uitstekend mee om. Zonder zelf geweldig te voetballen stond het na ruim een uur spelen 0-3. Als er een beetje meer spirit in de ploeg had gezeten hadden ze op dat moment de gaskraan volledig open moeten draaien. EVC bleef een echte afstraffing echter bespaard. Pas in de extra tijd viel er nog een goal, tevens de laatste. En zo won Marken de derde wedstrijd op rij.

Er is nog steeds een kansje om de nacompetitie te halen. Vereiste is dat de laatste drie wedstrijden dan worden gewonnen. Omdat AFC al de 2e periode heeft gewonnen tellen zij niet meer mee in de stand om de 3e periode. In deze periode staat Marken (zonder AFC) op een vijfde plaatst met 10 punten, drie punten achter koplopers HBOK en FC Castricum. Daar tussen staan nog OSV (12) en AMVJ (11). Hier liggen dus nog kansen! Echter moet Marken dus vijf teams voorbij in deze stand. De andere manier om de nacompetitie te halen is via de nacompetitie, maar met meer eisen. AMVJ zal dan de 3e periode moeten winnen en Marken zal HFC EDO voorbij moeten op de ranglijst. Want de derde plaats zou dan recht geven op de periode van de kampioen. Maar goed dit moeten we van week tot week bekijken. Eerst volgende week zelf winnen van Overbos en dan kijken we wat er op de andere velden is gebeurd.

Opstelling EVC: Barry de Wit, Roy van Antwerpen (86. Rigel Willems), Thom Fanger, Peter Jan Roskam (81. Ard Oudejans), Jeffrey Veerman, Robin Mooyer (70. Mark Uijlenhoed), Leon Spoorenberg, Bryan Molenaar, Niek van Diepen, Jeffrey Schilder en Sebastiaan Feenstra
    Opstelling SV Marken: Yort Willems, Dominic Zeeman, Stephan Plat, Ramon Visser, Erik Teerhuis, René Commandeur (83. Ramon Veerman), Melvin de Groot (73. Guido Boes), Tijs Klaver, Peter Bakker, Arno Boes en Sebastiaan Peereboom
    Scheidsrechter: B. (Badr) Benlamkaddem (Amsterdam)
    27. Sebastiaan Peereboom 0-1