• Nieuw West United MP1 - SV Marken MP1 12-8

(16 april 2016 - 9.00 uur)
    Na het goede gevoel van vorige week en daarop volgend een goede training, stond deze week de uitwedstrijd tegen Nieuw West United op het programma. Deze ploeg was halverwege de competitie ingevoegd en de uitslagen werden niet meegenomen in de stand, het was dus een beetje onbekend wat we konden verwachten. Volgens onze scout zou er deze week misschien wel een verrassing in kunnen zitten, omdat deze ploeg meer van ons niveau zou moeten zijn. Vol moed reisden we dus af richting Amsterdam West voor de wedstrijd. Helaas moest Javon zich op het laatste moment afmelden wegens een griep, dus we zouden het vandaag met Tijme, Rens, Menno, Thomas, Vince, Sem en Jason moeten doen.
    Na een vriendelijke ontvangst zochten we gelijktijdig met de tegenstander de kleedkamer op om ons voor te bereiden op de wedstrijd. Dit zorgde alleen maar voor meer vertrouwen bij onze jongens, want de tegenstander was van hetzelfde formaat en soms wel kleiner, dus ook onze spelers raakte langzaam maar zeker overtuigd dat met de juiste inzet er vandaag misschien wel iets viel te halen. Omdat wij maar 7 spelers hadden en de tegenstander er 11 had, moesten we nog wel even naar een oplossing zoeken om te kunnen spelen. Dat het plezier bij deze spelers voorop zou moeten staan, bleek maar weer uit de oplossing waarmee de tegenstander kwam: er zou gewoon 1 van hun spelers met ons mee gaan doen, waardoor we gewoon 2x 4-tegen-4 konden spelen (grote klasse dat dit zo opgelost kon worden). Halverwege de bespreking werd er dus op de deur geklopt en meldde Dohet zich bij ons team om met ons mee te doen tegen zijn eigen ploeggenootjes (heel knap dat een jongetje van deze leeftijd dit zonder blikken of blozen kwam doen en met ons meespeelde alsof hij dat elke week doet). Dohet zou samen met Rens, Tijme en Sem in een team gaan spelen en Vince, Menno, Jason en Thomas zouden dus in het andere team gaan spelen.
    Dit laatste team begon scherp aan de wedstrijd en al snel bleek deze tegenstander meer van ons niveau te zijn dan andere tegenstanders uit de competitie. Beide teams gingen vol voor de overwinning en met kansen voor beide doelen en hectische taferelen op het veld, wist Nieuw West uiteindelijk de score te openen. Ondanks aandringen van onze jongens, wisten ze uiteindelijk niet tot scoren te komen, omdat de tegenstander dit wel nog 2x wist te doen, kwam de eindstand op 3-0 voor Nieuw West. In de andere wedstrijd, kwam traditie getrouw de MP1 vrij snel op een 1-0 achterstand. Opnieuw leken ze hierdoor wakker geschud en knokten ze zich terug in de wedstrijd en na al enkele mogelijkheden te hebben gehad, kwam de bal voor de voeten van Rens die zich knap vrij speelde en zo de terechte 1-1 wist te maken met zijn eerste doelpunt van de competitie!! Er ontstond een spannende strijd waarin Nieuw West iets sterker leek te worden en helaas wist uit te lopen naar een 4-1 voorsprong. Net toen de hoop leek te verdwenen drongen onze jongens met z??n allen aan en via een combinatie ontving Sem de bal en maakte hij via een dribbel met een geplaatst schot de 4-2. Met nieuwe hoop gingen onze jongens er weer voor, maar helaas maakte Nieuw West als snel de 5-2. Vanaf de aftrap kreeg Tijme de bal echter voor zijn voeten en maakte direct de 5-3. Helaas was er niet meer tijd om nog op jacht te gaan naar de gelijkmaker en was 5-3 dus de eindstand in deze wedstrijd.
    Na een verdiend bekertje limonade stonden onze jongens al snel klaar voor de 2e wedstrijd want ze hadden door dat met een beetje meer geluk de volgende wedstrijden misschien wel gewonnen konden worden. Het team van Dohet, Rens, Tijme en Sem begon sterk aan de wedstrijd en een afstandschot van Rens dat richting de kruising leek te gaan werd helaas net van richting veranderd. Hierna kwam Nieuw West helaas op een 1-0 voorsprong, maar door goed vastzetten van de tegenstander wist eerst Sem de 1-1 te maken en even later wist onze gastspeler Dohet de ploeg zelfs op een 2-1 voorsprong te zetten. Lange tijd leek de MP1 zijn eerste winstpartijtje te gaan pakken tegen een niet Marker tegenstander, maar helaas wist Nieuw West vlak voor tijd toch nog de 2-2 te maken. Hier zou het bij blijven, maar dus toch het eerste gelijkspel in de competitie!! Het andere team zou het zelfs nog beter gaan doen. Zij begonnen ook scherper aan de wedstrijd, die gelijk op zou gaan. Marken wist nu echter de voorsprong te pakken door een doelpunt van Vince. Lang konden we hier niet van profiteren want Nieuw West kwam terug tot 1-1. Onze jongens lieten zich echter niet uit het veld slaan door de tegenslag en namen door een doelpunt van de Jason wederom de leiding in de wedstrijd. Opnieuw toonde ook Nieuw West veerkracht en met hard werken brachten zij wederom een gelijke stand op het scorebord (als dat er was geweest). Met kansen over een weer en nu wel het geluk voor Marken dat schoten van de tegenstander op de paal belanden in plaats van in het doel, werd de hoop op een stuntje steeds groter. En dit was gelukkig geen ijdele hoop dit keer. Tegen het einde van de wedstrijd wist Vince namelijk de 3-2 te maken en hiermee zou de wedstrijd ook eindigen!!! Dus de eerste (mini) overwinning tegen een niet Marker ploeg was een feit!!!! De totaal stand kwam hiermee uit op 12-8 in het voordeel van Nieuwe West, na 4 leuke potjes voetbal.
    Na de tegenstander te hebben gefeliciteerd werden ook de penalties redelijk scherp genomen, waarbij er 5 van de 7 in het doel verdwenen. Nogmaals dank naar de tegenstander voor de oplossing bij het spelers probleem!! Volgende week zijn onze jongens vrij en daarna staat op 30 april de volgende wedstrijd op het programma tegen de dames van de MP3.