• Marken MP1 - Marken MP2 4-8

(9 april 2016 - 8.30 uur)
    Na de grote nederlaag van vorige week mochten onze toppers deze week weer eens een thuiswedstrijd spelen en aan de motivatie en inzet zou het deze week niet liggen, er stond namelijk wederom een plaatselijke derby op het programma en wel tegen de klasgenoten van de MP2!! De omstandigheden waren prima en dat iedereen er vandaag zin in had, bleek wel doordat het al vroeg een drukte van belang was in en om de kantine van SV Marken. Net als vorige week was de groep weer helemaal compleet en konden we dus gewoon 2 keer 4-tegen-4 gaan spelen. Er werd voor gekozen om in dezelfde opstellingen als vorige week uit te komen, wat dus zou betekenen dat Sem, Thomas, Rens en Javon het ene team zouden vormen en Menno, Jason, Vince en Tijme het andere team. Na een korte bespreking betraden de sterren van de MP1 het veld voor de warming-up waar ook de tegenstander zich al had gemeld.
    Klokslag half negen floten de scheidsrechters voor het begin van de wedstrijd en al snel bleek dat ook de tegenstander vandaag geen probleem had gehad om zich op te laden voor de wedstrijd. Het team van Sem, Thomas, Rens en Javon was niet direct bij de les en kwam dan ook binnen een minuut op achterstand na een snelle aanval van de MP1. De ploeg leek hierdoor wakker geschud, want vanaf dat moment werd er voor elke meter gevochten en omdat de tegenstander dezelfde inzet op de mat kon leggen, ontstond er een spannend voetbalgevecht met hectische momenten voor beide doelen, bijna niet te missen kansen en heel veel passie (ook langs de lijn). Het mag een klein wonder genoemd worden dat er niet meer gescoord zou worden in deze wedstrijd, maar deze eindigde dus in een 1-0 overwinning voor de MP2 (waar het net zo goed 4-4, 6-3 of 4-5 had kunnen zijn). Op het andere veld kwam de MP2 ook iets scherper uit de startblokken en nam daar ook een voorsprong, die ze ook konden uitbreiden. Onze jongens lieten zich echter niet uit het veld slaan en knokten zich ook hier knap terug in de wedstrijd door een doelpunt van Tijme. Ondanks de tegengoal wist de MP2 toch de overwinning over de streep te trekken met een 3-1 eindstand. In totaal stonden we dus 4-1 achter, maar toch werd er met een goed gevoel de kleedkamer opgezocht, want de inzet en het spel was 1000% beter dan vorige week, dus we zagen nog mogelijkheden voor de overwinning.
    Na de complimenten in de rust en een paar aanwijzingen en aanmoedigingen gingen we vol goede moed  weer richting het veld voor de tweede helft. Jason, Menno, Vince en Tijme kwamen opnieuw 1-0 achter, maar knokten zich via twee doelpunten van Tijme naar een 2-1 voorsprong tot grote vreugde van alle volgers van de MP1 (zou het dan toch gaan lukken?). De jongens bleven vechten als beren, maar ook de MP2 had vandaag besloten om niet op te geven en kwamen nog langszij. Na nog een paar spannende momenten voor beide doelen bleef de score uiteindelijk steken op 2-2. Op het andere veld was er ook weer sprake van een gelijk opgaande strijd waar het spel op en neer golfde. Halverwege de wedstrijd kwam de bal via een goede combinatie aan de linkerkant bij Sem, die vanaf de zijkant op doel schoot en tot blijdschap van alle supporters van de MP1 voor een 1-0 voorsprong zorgde. Dit leek wel een extra stimulans voor de jongens, want hierna zette ze allemaal nog een stapje extra om de overwinning te pakken. Dit leek lang goed te gaan, maar de MP2 kwam richting het einde van de wedstrijd op een gelijke stand door een goed genomen corner. Toen bijna iedereen zich hier ook tevreden leek te stellen met een gelijkspel, maakte de MP2 echter op het allerlaatste moment nog de winnende goal waardoor de eindstand uitkwam op 1-2. De snelle rekenaars onder ons weten dan dus dat de totaalstand hierbij is uitgekomen op een 8-4 overwinning voor de MP2. Ondanks de nederlaag van onze jongens, konden ze vandaag heel trots op zichzelf zijn – ze hadden zich van hun beste kant laten zien en met een beetje geluk had de uitslag iets dichter bij elkaar kunnen zijn. Dezelfde scherpte als in de wedstrijd kwam ook bij de penalties naar voren, waar ze er 4 van de 8 wisten te benutten. Volgende week de uitwedstrijd tegen Nieuw West United en volgens onze scout zouden we hier misschien wel eens voor een overwinning kunnen gaan – dus vol goede moed op naar volgende week!!!!