• Zeeburgia MP1 - SV Marken MP1 49-0

(2 april 2016 - 8.30 uur)
    Na het positieve gevoel van vorige week, stond de MP1 deze week voor een unieke gebeurtenis, alle originele 8 spelers van de MP1 waren deze week namelijk aanwezig!! We zouden dus voor het eerst dit seizoen 2 keer 4-tegen-4 kunnen spelen met ons volledige team. Een nadeel van deze dag was wel dat de wedstrijd gepland stond om half 9 in Amsterdam Oost, we zouden dus om half 8 vertrekken vanaf Marken en dus stond de wekker bij menig ouder tussen 6 uur en half 7, je moet er dus iets voor over hebben . Ondanks het vroege tijdstip, waren er deze ochtend om half 8 net zoveel mensen op de parkeerplaats van SV Marken te vinden als bij menig wedstrijd in de Juplier League op vrijdagavond. Naast de MP1 vertrokken namelijk ook de MP2 (ook richting Zeeburgia) en de ME1 op dit vroege tijdstip. Nadat iedereen gearriveerd was, werd er dus in een ware colonne vertrokken richting sportpark Middenmeer. Nadat we daar waren aangekomen en iedereen een parkeerplek had gevonden, trokken we verder naar het complex van Zeeburgia.
    Ook de spelers van Zeeburgia waren al aanwezig op het veld en omdat zowel de MP1 als ook de MP2 hier moesten spelen, was het even de vraag wie waar zou spelen, maar al snel bleek dat de MP1 op het gras zou spelen en de MP2 op het kunstgras zou aantreden. Als gebruikelijk werd de voorbereiding begonnen in de kleedkamer, met een korte bespreking door de coaches en het (voor het eerst) indelen van de 2 teams. Vince, Tijme, Menno en Jason zouden onder leiding van Nico proberen om de overwinning binnen te slepen, wat voor de trouwe supporter dus betekend dat Sem, Javon, Rens en Thomas vandaag gecoacht zouden worden door Patrick. Na de bespreking betraden onze jongens het veld voor een warming-up. Tijdens de warming-up bleek al snel dat onze jongens ook vandaag weer vol aan de bak zouden moeten, want ook deze tegenstander bleek over goede voetballers te beschikken met veel gevoel voor de bal.
    Iedereen maakte zich op voor het begin van de wedstrijd en ook de supporters zochten hun plaatsje langs de lijn en waren klaar voor een leuke pot voetbal. Zoals misschien al is opgemerkt, wordt het verslag iets opgerekt met randinformatie, dit om het verslag van de wedstrijd zelf maar iets uit te stellen. Over de wedstrijd zelf kunnen we namelijk vrij kort zijn: de tegenstander van vandaag was namelijk veel sterker. Onze jongens kwamen niet aan voetbal toe en konden zich alleen beperken tot het (uit)verdedigen, ingooien, aftrappen en de uitvallen van onze jongens waren op 1 hand te tellen. En of het nu door het eerste weekend van de zomertijd kwam of dat onze jongens geïmponeerd waren door de tegenstander, ook qua inzet konden ze vandaag niet het niveau halen wat ze de afgelopen weken wel hadden laten zien. Al deze factoren bij elkaar opgeteld en het feit dat er bij de tegenstander een aantal spelertjes rondliepen waar je als voetbal liefhebber alleen maar van kon genieten, resulteerde dit helaas in een totaalstand van 0 voor en 49 tegen (20-0, 11-0, 8-0 en 10-0).
    Dat onze jongens vandaag niet hun dag hadden, werd bevestigd door de penalty reeks waar we voor het eerst dit seizoen niet 1 penalty wisten te benutten. Om de ochtend dan toch positief af te sluiten, we wisten wel enkele penalties van de tegenstander te keren, wat echt een hele goede prestatie was, zeker gezien de manier waarop deze werden ingeschoten.
    Dat onze jongens zich door de nederlaag niet uit het veld lieten slaan, bleek de volgende dinsdag wel weer op training, waar ze wederom allemaal weer aanwezig waren met veel enthousiasme om nog beter te worden en volgende keer wel van deze tegenstander te winnen!! Eerst staat er volgende week echter een hele andere wedstrijd op het programma, namelijk de derby tegen de MP2!!!