• Marken MP1 – ZTS MP1 6–34

(19 maart 2016 - 8.30 uur)
    Honderd jaar nadat er een grote golf van water over Marken kwam, werd Marken deze week weer getroffen door een grote golf. Dit keer bestond deze echter niet uit water, maar was het een ware griepgolf die het eiland teisterde en ook niet aan de spelers van de minipupillen voorbij ging. Na een eerste inventarisatie op donderdag bleek dat we net genoeg spelers zouden hebben om 2 teams te laten spelen, maar vrijdagochtend had de griepgolf nog meer om zich heen gegrepen, waardoor er maximaal 1 team op de been kon worden gebracht. Omdat de MP1 de meeste spelers op de been kon brengen, werd besloten om deze wedstrijd door te laten gaan en de overige wedstrijden te laten uitstellen. De MP1 werd daarbij aangevuld met fitte spelers uit de overige teams. Voor de trouwe supporter stonden er naast een aantal bekende namen, dus ook een paar nieuwe namen in de opstelling. Jason, Rens en Javon lagen met de griep in bed en dus bestond de ploeg vandaag uit Thomas, Menno, Tijme, Sem en Vince. En zij werden bijgestaan door Tristan, Jayden, Lisa en Finn de Wit - grote dank naar deze spelers en hun coaches voor het mee willen doen met ons team.
    Vandaag was ook de eerste wedstrijd van de terugronde van de competitie. De eerste wedstrijd tegen ZTS was onze eerste ervaring in de competitie en we wisten dus dat we vandaag ook weer vol aan de bak zouden moeten om voor een verrassing te kunnen zorgen. Omdat de tegenstander ook voldoende spelers had, werd de ploeg weer in 2-en gesplitst om 2 wedstrijden van 4-tegen-4 te kunnen spelen. Tijme, Finn, Lisa, Tristan en Thomas zouden onder leiding van Nico de wedstrijden gaan spelen en de ander ploeg bestond dus uit Sem, Jayden, Vince en Menno.
    Beide teams begonnen scherp aan de wedstrijd en dat was ook zeker nodig gezien de kwaliteiten van de spelers van ZTS. Er werd echter goed op de bal verdedigd en druk gezet op de tegenstander. Dit kon echter niet voorkomen dat ZTS door middel van een paar goede afstandschoten in beide wedstrijden de leiding pakte en deze ook uitbreide. De jongens (en het meisje) van Marken gaven echter niet op, wat uiteindelijk nog resulteerde in doelpunten van Finn en Tijme, waardoor de eindstanden van de eerste wedstrijden uitkwamen op 2-8 en 0-8. De rust werd door het team gebruikt om weer even op adem te komen want ze hadden allemaal hun uiterste best gedaan. Na een bekertje limonade en wat aanmoedigingen van de coaches gingen beide teams het veld weer op voor de 2e wedstrijd.
    Ondanks alle aanwijzingen, goede bedoelingen en aanmoedigingen, leken onze spelers in het begin niet helemaal bij de les, waardoor ZTS uiteindelijk weer snel op voorsprong konden komen en deze ook nu rustig konden uitbouwen. Halverwege de wedstrijden realiseerden de spelers van Marken zich echter weer dat zij op het voetbalveld stonden en werd de lijn van de eerste wedstrijden weer opgepakt en werd er weer geknokt voor iedere meter. Bij het ene team van Marken zorgde dit er zelfs voor dat ze zich op het scorebord zetten, door een schitterend doelpunt van Jayden die na goed doorgaan van het hele team kon afronden. Daarna volgde zelfs nog het eerste competitie doelpunt van Menno en maakte ook Vince zijn eerste 2 doelpunten van de competitie. Ondanks dat ZTS de score ook nog uitbreide, werd deze wedstrijd na een 4-11 eindstand toch met een goed gevoel afgesloten. Ook het andere team had zich na een stroef begin goed herpakt, waardoor ZTS niet veel verder meer had kunnen uitlopen. Helaas was het hen niet gelukt om zichzelf ook in de 2e wedstrijd met een doelpunt te belonen, maar ook hier kon de wedstrijd uiteindelijk met een positief gevoel worden afgeblazen - eindstand 0-7. De totaal stand kwam hierbij dus op 6-34.
    Na de spelers en coaches van ZTS te hebben gefeliciteerd, werden er uiteraard ook de gebruikelijke penalties genomen en hier bleek dat de spelers ook nu weer alles hadden gegeven en er zoveel energie in de wedstrijden was gelegd, dat we slechts 3 penalties wisten te benutten.
    Volgende week staat de 2e terugwedstrijd op het programma en wel tegen SDW MP1 op sportpark Spieringhorn in Amsterdam.