• Acht weken zonder zege

Vooraf waren de verwachtingen misschien niet al te hoog gespannen tegen koploper AMVJ, zeker na de matige resultaten tegen de nummers laatst van de afgelopen weken. Toch had Marken zaterdag de kans om met minstens een punt uit Amstelveen op Marken terug te komen. Maar het werd een 2-1 nederlaag en daardoor is de ploeg van coach Martin Boes nu al acht weken zonder zege.

Er werd gestart met opnieuw een andere basis als de week er voor. Mede noodgedwongen want Dominic Zeeman was geblesseerd. Van AMVJ mag gezegd worden dat het een ploeg in vorm is. Als je tien wedstrijden op rij hebt gewonnen kun je dat moeilijk ontkennen! Toch was er weinig verschil tussen beide teams op het veld. Het spel was niet hoogstaand maar beide teams kregen wel wat mogelijkheden om de score te openen. De gastheren waren via Jonne Seriese twee keer gevaarlijk bij een vrijetrap. Aan de andere kant misten René Commandeur, Kevin Giele en Peter Bakker de scherpte van een aanvaller in vorm. In de slotfase was AMVJ heel dichtbij de 1-0. Maar na een ouderwetse scrimmage voor de goal van Yort Willems kon de bal uiteindelijk weggewerkt worden.
    En zo werd er na de thee pauze met de zelfde stand gestart als een uur eerder. Marken begon sterk met twee kansen voor Arno Boes. Eerst was het René Commandeur die de bal voor gooide en verlengd zag worden door Kevin Giele. Boes kreeg de bal echter niet onder controle. Een minuut of tien later, met opnieuw Commandeur aan de basis, was het Boes die te hoog mikte. Hierna leek AMVJ wakker geschud. Nadat eerst doelman Yort Willems nog uitstekend redde op een schot van Chris Boer was het even later toch raak. Aanvoerder Jimmy Jansen kopte uit een corner de 1-0 "op het bord". Toch was hiermee de wedstrijd niet gespeeld, want Marken vocht terug. Eerst kreeg het echter wel een tegenvaller te verwerken. Doelman Yort Willems moest zich geblesseerd laten vervangen door Robert Schouten. Maar even later kon iedereen, van Marken dan, weer lachen. Peter Bakker plaatste de bal vanaf dik twintig meter precies over doelman Levien Rocha en onder de lat in de goal. Via de onderkant van het aluminium stuitte de bal aan de voor Marken goede kant van de lijn: 1-1. Lang kon er niet van genoten worden. Een fout achterin gaf Chris Boer de mogelijkheid om te schieten en zo AMVJ weer op voorsprong te zetten. De laatste kans van de wedstrijd was voor Marken. Kevin Giele had echter veel te veel tijd nodig om de bal precies goed voor zich te hebben en zag zo de mogelijkheid op een puntje vervliegen. Na een paar minuten extra tijd floot de uitstekend leidende charmante en steeds goedlachse Shona Shukrula voor het einde. Nadat alle uitslagen bekend waren bleek dat Marken één plekje was gezakt, nu zevende, maar nog steeds op zes punten van de nummer drie staat. Als je een blik naar de stand werpt mag duidelijk zijn dat geen van de ploegen achter AFC en AMVJ eigenlijk ergens aanspraak op mogen maken. Onderin worden het nog spannende weken voor Castricum, Overbos, EVC, Monnickendam en Reiger Boys. Wij krijgen er daar overigens nog twee van!

Opstelling AMVJ: Levien Rocha, Dennis Frijns, Jeroen Halsema (85. Bram van der Driest), Imke van Moorselaar, Jimmy Jansen, René Boer (89. Robin Meerhoff), Devery Boldewijn, Chris Boer, Mark Schol, Joop Canes en Jonne Seriese (77. Joram Melis)
    Opstelling SV Marken: Yort Willems (74. Robert Schouten), Sebastiaan Peereboom, Stephan Plat, Ramon Visser, Erik Teerhuis, René Commandeur, Melvin de Groot (80. Youran Burggraaf), Tijs Klaver, Peter Bakker, Arno Boes (86. Ricardo Zeeman) en Kevin Giele
    Scheidsrechter: S. (Shona) Shukrula (Alkmaar)
    63. Jimmy Jansen 1-0