• Marken F1 - WSV '30 F2

20-2-2016

Het zou een stormachtige dag zijn, maar dat viel reuze mee. Dus kon er mooi gevoetbald worden.
    Dit maal tegen de F2 van WSV'30. In het najaar de F3 te hebben gehad die gemakkelijk werd gewonnen (6-0) zou dit wel eens anders kunnen lopen, want zij hadden hun laatste wedstrijd gewonnen.
    Door het weer hadden beide teams een zieke. Voor ons betekende dat er een verandering in de strategie aangepast moest worden.
    Een winst zou mooi zijn om bovenin weer mee te doen, want de teams zijn aardig aan elkaar gewaagd.
    Na de warming-up begon de wedstrijd 8:30. Het begon spannend want hoe heeft de F1 het opgepikt na de wedstrijd van vorige week?
    Het was al vrij snel te zien dat het duidelijk was wat er moest gebeuren en lieten zich van hun beste kanten zien.
    Marken was de betere ploeg met veel balbezit en de kansen die eindelijk op manieren werden uitgevoerd zoals op de trainingen geoefend worden. Lange bal langs de flanken, 1-2 combinatie en voorzetten vanaf de zijkanten.
    Het was mooi om te zien dat ze het dus wel kunnen. Helaas gingen de vele goede uitgespeelde kansen allemaal naast of net niet, omdat de keeper de bal kon weren of vastpakken. Hij is zelfs 2 keer van de lijn gehaald door de verdedigers van WSV'30.
    De minuten gingen voorbij in de 1e helft en werd steeds spannender. De tegenstander had geen enkele kans om door onze verdediging te komen want deze stonden hun werk heel goed te doen. Voor ons leek het steeds moeilijker te gaan worden met de vele kansen die niet benut werden.

Ruststand 0-0
    In de rust werden veldposisties aangepast en maakte ons op voor een spannende 2e helft. Het goede spel van Marken werd doorgezet en de vele kansen bleven maar kansen, maar nog steeds geen doelpunt voor Marken. Zou we weer naast punten grijpen?

In de laatste fase van de 2e helft was het dan eindelijk raak, via een afstandsschot belande de bal in het doel, Yes! De spelers waren opgelucht 1-0. Omdat het zo spannend was waren ze kort daarna niet goed in positie, waardoor WSV'30 een tegenaanval kon maken. Het zou toch niet?
    De aanvaller kwam alleen voor de keeper, maar de keeper had dit goed doorzien en was op tijd uit zijn doel gekomen en kon de aanval tegenhouden. Alle hens aan dek!, dit mag niet gebeuren, na het harde werk het niet meteen weer weggeven.
    Het tegendoelpunt was gelukkig voorkomen en was zaak om de winst voor ons te gaan behouden.
    Er waren nog 5 minuten te spelen, kan Marken de stand bewaken?

Jazeker!, de voorsprong werd vergroot. 2-0 opnieuw door een afstandsschot die hoog door de lucht ging en belande de bal snoeihard achter de keeper in het doel.
    Hiermee was de wedstrijd gespeeld, WSV '30 had geen kans meer om deze achterstand goed te maken en Marken speelde het goed uit tot het fluitsignaal voor het einde van de wedstrijd.

Missie geslaagd en doel bereikt.