• Fortuna Wormerveer F4 - Marken F1

13-2-2016

Het was vroeg, maar ook koud net boven het vriespunt.
    Met goede moed gingen we naar Wormerveer. Waren vastberaden op een overwinning om de koppositie vast te houden en te verstevigen.
    Bij aankomt op het complex lagen de velden er witjes bij. Dit kon nog wel eens spannend worden.
    Na de tactische bespreking en de teamyel ging de wedstrijd van start.
    Al snel bleek het winterse weertje een winterdipje in het team te hebben gebracht.
    Waren niet gefocust op het beste van hun spel. Lieten de tegenstander hun gang gaan en hielden niet aan hun posities.
    Fortuna Wormerveer was veel fanatieker en kreeg ook de kans om  beter in hun spelen te komen.
    Zo was het in de 4e minuut al raak, door een afstandsschot via de paal werd het 1-0. Omdat de posities niet goed werden waargenomen worden de kleine kansjes van Marken niet goed uitgevoerd.
    Wie zelf geen kansen creëert krijgen deze natuurlijk tegen.
    Vlak voor t rust signaal was t weer raak. Opnieuw door een afstandsschot werd t 2-0.
    Het scenario wat de teamleiding voor ogen had, ging niet als gepland.
    In de kleedkamer kregen de spelers even de wind van voren. "Koppie erbij en je best doen!"
    Dingen werden besproken wat zeker verbeterd moesten worden.
    In het begin van de 2e helft was de verbetering te zien en kregen een 1 op 1 kans voor de keeper, helaas werd de bal net te ver vooruit gespeeld, waardoor de kans verkeken was. Later was er een mogelijkheid op een steekpass waarbij 3 spelers van Marken alleen voor de keeper konden komen, maar die pass duurde te lang en werd niet goed gespeeld. In de laatste minuten sloeg het noodlot toch toe. Marken was het spel kwijt en kon de tegenstander niet breken. In de 36e minuut kwam er een afstandsschot op de paal, maar iedereen keek er naar waardoor er opnieuw kon worden ingeschoten 3-0. Kans op punten waren verkeken en was niet meer in te halen. In de 40e minuut was t echt klaar opnieuw een afstandsschot die nog wel geweerd werd door de keeper maar een speler wist hem daarna keihard onder de lat erin te schieten. 4-0

Dit was zuur, missie mislukt.
    Deze wedstrijd gaan we snel vergeten en voorbereiden op de volgende.
    "Nieuwe wedstrijd, nieuwe kansen"