• Hellas Sport F1 - Marken F1

Zaterdag 30-1-2016

Het was een stormachtige ochtend, de thuiswedstrijden van 8:30 waren al afgelast.
    Ook die van zaanlandia F4 - WSV'30 F2 die om 11:15 op het programma was al vroeg afgelast. Omdat dit complex naast die van Hellas Sport bevind, ging het erom spannen of onze wedstrijd ook afgelast werd of juist doorging.
    Aan de F1 lag het niet, want wij wilde zeker spelen tegen Hellas Sport.
    Zeker omdat bij een winst voor Marken de koppositie gewonnen kon worden in de competitie.
    Bij aankomst bij het terrein van Hellas Sport was de wind al aardig rustiger geworden, maar toch nog lastig voor de wedstrijd.
    De 1e helft begon Marken op de helft met tegenwind, dit kan natuurlijk heel nadelig zijn. Maar de F1 kreeg instructies op hier goed mee op te letten en de strategie werd bepaald.
    Na de aftrap leek het vooral voor de wind te gaan en begon Marken goed. Al in de 2e minuut wist Marken de 0-1 te maken, dit kwam door een mooie steekpass door de verdediging waardoor de vrije man voor het doel de bal zo in het doel kon schieten.
    De F1 leek het onder controle te hebben in de 10 minuten.
    Toch kwam Hellas Sport wat vaker opdraven richting het doel van Marken. De wind leek toch nadelig te worden en hadden we hier moeite mee. In de 12e minuut kwam de bal voor het doel van Marken terecht, vanwege de wind was deze wat moeilijk weg te werken, vervolgens kwam deze in de kluts voor het doel en wist Hellas Sport deze net goed te raken, waardoor hij in het doel belande. 1-1
    De spelers van Marken herpakte hun concentratie en vervolgde hun strategie.
    In de 18e minuut kwam Marken opnieuw op voorsprong 1-2 door net als het eerste doelpunt een mooie pass naar de vrije man voor het doel.
    Net op tijd voor de rust.
    In de kleedkamer werd de nodige aanpassing gemaakt voor de 2e helft.
    Nu had Marken het voordeel met de wind. Hellas Sport is bijna niet tot aan ons doel gekomen al hadden ze wel een snelle sterke voorspeler die voor dreiging kon zorgen. De verdediging had instructies gekregen om deze goed vast te zetten en die taak werd heel goed uitgevoerd.
    Er kwamen kansen, maar velen vlogen voorbij aan de achterlijn. De meeste gingen door de wind verloren.
    Toch bleef het spannend, zou de voorsprong blijven of kon hellas weer op gelijke hoogte kunnen komen? In de 30e minuut was daar een antwoord op, er kwam een pass richting een voorspeler die vrij voor de keeper stond en de bal keurig in het doel werkte. De stand? 1-3!
    Marken kon wat soepeler spelen en leidde tot doorzettingsvermogen bij bepaalde spelers die bij individuele acties zich sterk maakte en van hun beste kant lieten zien.
    De wedstrijd werd uitgespeeld tot de laatste seconde.

YES!!!, Marken F1 heeft gewonnen en klimt hellas sport voorbij in de competitie!