• Mini Pupillen? Hoe werkt dat?

Dat is een vraag die afgelopen zaterdag door velen werd gesteld.

En een paar dagen later bleek dat het niet alleen bij SV Marken onduidelijk was, maar ook bij de KNVB. Gelukkig is er deze week duidelijkheid gekomen vanuit Zeist, want daar is ons district West 1 tegenwoordig gehuisvest.

De trainers zijn inmiddels allemaal op de hoogte, maar de ouders, grootouders, broertjes, zusjes en alle andere belangstellenden willen het uiteraard ook graag weten. Nou het zit dus zo:

Het is de bedoeling dat een Mini Pupillenteam uit minimaal 8 spelers bestaat.

Dit team wordt bij een wedstrijd opgedeeld in tweemaal een viertal. Deze twee viertallen nemen het op tegen de twee viertallen van de tegenpartij.

Elke wedstrijd duurt 12 minuten. De teams spelen dus twee wedstrijden van 12 minuten. Je speelt dus niet tegen het eigen team van jouw vereniging.

Na afloop is het de bedoeling dat de kinderen allemaal nog een penalty nemen op een normaal F pupillen doel.
    Verder is het zo dat de uitslagen per wedstrijd bij elkaar opgeteld dienen te worden. Deze einduitslag dient doorgegeven te worden aan de KNVB.

Mocht een team door omstandigheden geen acht of zeven (in dat geval 4x4 en 3x3) spelers/speelsters beschikbaar hebben dan wordt er gewoon één wedstrijd gespeeld. Onderling moet dan afgesproken worden of dit 2x15 of 2x20 minuten wordt.

Nu is het dus allemaal duidelijk en zullen deze regels ook op Marken toegepast gaan worden.
    Zaterdag, morgen dus, spelen de MP1 en MP2 om 08:30 uur hun eerste thuiswedstrijd tegen de MP1 en MP2 van Zeeburgia. De (vier) wedstrijden worden op ons hoofdveld gespeeld.