• Zwak Marken over de knie

Marken is de tweede helft van het seizoen ronduit slecht begonnen. Op het zon overgoten sportpark van FC Castricum werd het team van coach Martin Boes met maar liefst 5-0 te kijk gezet.
    Het heeft ook geen zin om excuses aan te brengen. Natuurlijk misten we een aantal vaste waarden, maar dan mag je toch wel iets van gedrevenheid verwachten van de spelers die wel in het veld staan. In de gehele eerste helft is Marken twee keer "gevaarlijk" in de zestien van FC Castricum geweest. Sebastiaan Peereboom had meer moeten doen met de bal die hij kreeg van Michiel Appel na een mooie pass van Ramon Visser. En kort voor de 2-0 had René Commandeur de voorzet van Arno Boes binnen moeten lopen. Maar twee momenten in 45 minuten is gewoon te weinig. In deze tweede klasse A zijn zo'n tien ploegen redelijk aan elkaar gewaagd, maar zaterdag behoorde Marken daar even niet bij. Met een 2-0 ruststand mocht Marken nog niet eens heel ontevreden zijn. Op zich ook nog geen verloren zaak, maar dan moesten de mouwen in het tweede bedrijf wel opgestroopt worden ondanks de ijzig koude wind.
    En zo geschiedde het ook, want direct vanaf het eerste fluitsignaal zette Marken de gastheren onder druk. Eindelijk liet Marken zien dat het wel degelijk mee hoort te doen. Snel leek Marken de aansluitingstreffer te maken, maar de grensrechter van Castricum verpestte dat feestje. Het was net wel, net niet. Maar goed daar mogen we verder niet over oordelen want omgekeerd gebeurt dat ook. Dat is het gevolg van het niet meer op hoog niveau spelen. Ondanks deze domper, was nog eens een mooie goal ook van Michiel Appel op aangeven van Sebastiaan Peereboom, ging Marken door. Peereboom kreeg van dichtbij een enorme kans, maar schoot precies op de voeten van doelman Lars Beukers. Met nog net geen uur op de klok leek Patrick Leeflang uit een corner van Ramon Visser te scoren. Hij controleerde de bal perfect en volleerde de bal vol op doel, maar net te hoog... Uit de tegenaanval ging er een dikke streep door de wedstrijd, 3-0. De koppies gingen hangen en nog geen tien minuten later was het 5-0. Een grotere afstraffing dreigde, maar meer leed bleef Marken bespaard. Uit één van de spaarzame Marken aanvallen schoot Ramon Visser nog een keer tegen de lat, maar scoren deden we niet. Ook de koploper verloor weer eens en zo staan we nu met zeven teams binnen drie punten van elkaar. Dat hadden er zelfs acht kunnen zijn als AFC van Monnickendam had gewonnen, maar ook bij de buren kon je alleen met ski's het veld op. Voor Marken resten nu nog twaalf wedstrijden en twee mogelijke prijzen: de derde periode en het kampioenschap. Want het is zo'n gekke competitie dat we zelfs dat laatste niet uit kunnen sluiten. Over "doem scenario's" zullen we het maar niet hebben, daar zijn we toch wel te goed voor!?!?!
    Opstelling FC Castricum: Lars Beukers, Kasper Melis, Roy van Soest, Stephen Zeilstra, Ajey Raghosing, Tobias de Koning, Maarten van Duivenvoorde, Joris Schekkerman (74. Jordy van Dansik), Elario Zweet (68. Carlo Vrijburg), Daan Hamaker en Sebastiaan Weber (82. Justo van de Werf)
    Opstelling SV Marken: Robert Schouten, Robin Kaars (64. Dominic Zeeman), Ramon Visser, Patrick Leeflang, Roy Springer (71. Ricardo Zeeman), Tijs Klaver, Sebastiaan Peereboom, Melvin de Groot, René Commandeur, Arno Boes en Michiel Appel
    Scheidsrechter: F. (Ferit) Akkaya (Amsterdam)
    15. Daan Hamaker 1-0
    43. Elario Zweet 2-0
    59. Sebastiaan Weber 3-0
    63. Elario Zweet 4-0
    67. Daan Hamaker 5-0
    Gele kaarten: Robin Kaars, Michiel Appel en Ricardo Zeeman (allen SV Marken)
    Opmerkelijk: Bij de wedstrijd van FC Castricum E1 stonden meer toeschouwers langs de lijn dan bij het vlaggenschip van de club.