• ZOB het perfecte medicijn voor Marken

Na het verspelen van de eerste periode en de nederlaag die volgde tegen FC Castricum heeft SV Marken een keurige 0-2 overwinning geboekt bij ZOB. Alleen in het eerste half uur liet het team van Martin Boes de tegenstander wat tegen trappelen, daarna was er maar één ploeg de baas.
    Trainer Martin Boes had zijn elftal op drie plekken gewijzigd in vergelijking tot de verloren wedstrijd een week eerder tegen FC Castricum. Erik Teerhuis, René Commandeur en Guido Boes moesten vanaf de bank beginnen. Ook was de tactiek wat aangepast. Er werd voor gekozen om niet meteen zelf vol op de aanval te gaan, maar eerst een wat afwachtende houding aan te nemen. Toch was het Marken dat de eerste kans op een goal kreeg. Uit een voorzet van Roy Springer kopte Aramez Poepon helaas recht in de handen van doelman Erik Slaaf. Een minuut of tien later probeerde Springer het zelf, maar ook hij vond doelman Slaaf op zijn weg. Tussendoor probeerde ex-Marken speler Michael Gommers het een paar keer van afstand. Maar of doelman Robert Schouten redde of de bal ging naast. De grootste kans werd door Marken aanvoerder aan Marcel Thomas gegeven. Maar hij kreeg het niet voor elkaar om Schouten te passeren. Na een half uur vond Marken het wel prima en ging de druk op ZOB opvoeren. Er kwamen een aantal prima kansen maar geen goals. Scheidsrechter Van Dokkum ging nog wel goed de mist in, terwijl die toch allang opgetrokken was! Een zuivere terugspeelbal werd door doelman Slaaf opgepakt maar de scheids vergat te fluiten voor een indirecte vrijetrap. Het laatste akkoord voor de rust was nog wel voor ZOB, maar Nick Hijmensen vond Schouten op zijn weg.
    In de tweede helft kwam Marken redelijk snel op een verdiende 0-1 voorsprong. Uit een voorzet vanaf rechts kreeg Sebastiaan Peereboom nog net zijn hoofd tegen de bal. Tergend langzaam viel de bal in de goal: 0-1. Vervolgens verzuimde Marken de wedstrijd op slot te gooien. Topscorer Aramez Poepon speelde een wat ongelukkige wedstrijd en zag een grote kans in het zijnet belanden. Ook Michiel Appel had bij een "wippertje" geen geluk. Aan de andere kant viel er weinig gevaar te melden, maar met één goal verschil bleef het toch spannend. Pas vijf minuten voor tijd was er een zucht van verlichting toen Arno Boes in twee instanties de 0-2 scoorde uit een voorzet van Appel. Marken speelde het restant professioneel uit en nam zo drie welkome punten mee naar huis. We houden aansluiting bij de kop! Volgende week spelen we om 17.00 uur thuis tegen Forza Almere voor een plaats bij de laatste 32 in de beker.
    Opstelling ZOB: Erik Slaaf, Juul van de Velde, Mike van Koert (67. Stijn van Schagen), Bas Veltmeijer, Luuk van Mierlo, Maurice van Straten, Nick Hijmensen, Wouter van Os, Michael Gommers, Patrick Laffra (82. Ferry Sarabi) en Marcel Thomas (46. Vincent Eijben)
    Opstelling SV Marken: Robert Schouten, Robin Kaars (61. Erik Teerhuis), Sebastiaan Peereboom (70. René Commandeur), Patrick Leeflang, Roy Springer, Tijs Klaver, Arno Boes, Ramon Visser, Peter Bakker (82. Guido Boes), Aramez Poepon en Michiel Appel
    Scheidsrechter: L.O. (Leo) van Dokkum (Castricum)
    57. Sebastiaan Peereboom 0-1