• Zandvoort ontkomt aan pak slaag

SV Marken kan met het vizier omhoog aan de winterstop beginnen. Vorig jaar om deze waren er slechts vijf puntjes bij elkaar gesprokkeld, maar inmiddels staat de teller al op twintig. En daar zullen er als het goed is nog heel wat bijkomen.
    Zaterdag was Zandvoort het slachtoffer van de ploeg van Tijs Schipper, waarvan binnenkort bekend zal worden of hij ook volgend seizoen nog op de bank zal zitten. Voor zaterdag had hij de spelers goed gemotiveerd, want Marken begon prima aan de wedstrijd. Weliswaar vielen er niet veel kansen te noteren, maar het eerste deel van het eerste bedrijf was duidelijk voor de thuisploeg. De enige echte kans voor Marken was van René Commandeur, maar de doelman van Zandvoort kon de bal vrij simpel uit de kruising halen. Aan de andere kant kreeg Ferry Boom een nog mooiere kans, maar schoot de bal van binnen de zestien hopeloos over. Kort voor de rust kreeg Marken een vrijetrap op een aardige plek. Het schot van Peter Willing werd echter gestopt door doelman Schmidt. En zo gingen de ploegen met een terechte stand aan de thee.
    Maar na de rust kwam hier al snel verandering in. Een pass van Michael Janssen kwam bij Michiel Appel terecht. Zijn uithaal verdween onder de doelman door in de goal. Protesten van Zandvoort vanwege buitenspel werden weggewoven door de prima leidende arbiter Legemaat. Het leek een bevrijdende goal voor Marken, want ineens werd het gaspedaal volledig ingedrukt. Zandvoort had weinig tot geen antwoord op de aanvalsdriften van SV Marken. Toch konden ze nog 15 minuten stand houden voordat de tweede goal er in lag. Een doelpoging van Michael Gommers kwam uiteindelijk via een Zandvoort verdediger voor de voeten van René Commandeur en deze schoot hem schitterend binnen: 2-0! Op dat moment waren de kustbewoners rijp voor de sloop. Er hing zomaar een monsterscore in de lucht, want de Marken aanvallers sneden door de verdediging als een warm mes door de boter. De uitstekend ingevallen Christiaan Brommersma bediende kort na de 2-0 Commandeur, maar deze kon net zijn tenen niet tegen de bal zetten. Een minuut later schoot Commandeur na een prima actie van Michiel Appel hopeloos over. Het was zelfs een beetje lachwekkend, maar wel een linke stand natuurlijk. Één goal van Zandvoort en de wedstrijd was weer open. En een kwartier voor tijd gebeurde dat dan ook. De bal werd hoog voor de goal van Ron Smit geschoten en vervolgens door het midden via de grond over hem heen gekopt. Tien minuten later kon hij gelukkig wel voorkomen dat het na één van de vele corners 2-2 werd. Na de nodige extra tijd klonk het bevrijdende fluitsignaal en was Marken drie punten rijker. En misschien nog wel belangrijker: door deze overwinning staat Marken aan kop van de 2e periode. Het zou na alle malaise van de afgelopen jaren toch fantastisch zijn als we mee konden doen in de strijd om promotie naar de eerste klasse! Maar zover is het nog lang niet. Eerst even bijkomen van de eerste competitie helft.
    Opstelling SV Marken: Ron Smit, Erik Teerhuis, Tijs Klaver, Peter Willing, Steffen Visser (82. Vincent Moenis), Michael Gommers, René Commandeur, Michael Lautenbach (46. Christiaan Brommersma), Michael Janssen, Matthijs Kaars en Michiel Appel
    Opstelling SV Zandvoort: Jorrit Schmidt, Ronald Kaales, Sven van Nes, Bas Lemmens, Misha Hormeno, Nigel Berg (67. Max Aardewerk), Ivo Hoppe (64. Arend Regeer), Raymon Holzken, Remko Ronday, Barry Paap en Ferry Boom
    Scheidsrechter: A. Legemaat (Maarn)
    Scoreverloop:
    50. Michiel Appel 1-0
    65. René Commandeur 2-0
    75. Misha Hormeno 2-1
    Gele kaarten: Bas Lemmens en Arend Regeer (beiden Zandvoort)